טרגדיה בחגיגות ה-4 ביולי: שישה בני אדם, בהם שני יהודים, נרצו ו-36 נפצעו, באירוע ירי המוני שהתרחש אמש במהלך מצעד יום העצמאות האמריקאי בהיילנד פארק, פרבר של העיר שיקגו שבמדינת אילינוי שבארצות הברית. הרשויות במדינה אישרו היום (שלישי) לפרסם את זהותם של חלק מהנרצחים.

הרשויות פרסמו כי אחת הנרצחות, היא ג'ודי סונדהיים, שהותירה אחריה את בעלה ברוס ואת בתה לאה. גופתה זוהתה על ידי צוות בית הכנסת "החוף הצפוני" בו שימשה כרכזת האירועים וכמורה לגיל הרך. בהודעה מטעם בית הכנסת נמסר כי "בעצב רב אנו מודיעים על פטירתה על ג'קי, אהובתנו, אשר הייתה אחת הקורבנות בטבח בהיילנד פארק. העבודה, האדיבות והחום של ג'קי נגעו לכולנו. מימיה הראשונים בהוראותה בגן, ועד להדרכתבה בינינו, ברגעי השמחה והצער, כל זאת במסירות רבה. אין לנו מספיק מילים כדי לבטא את עומק הצער שלנו על מותה של ג'קי".

עוד נמסר מטעם בית הכנסת כי "אנו מצטרפים לכל האנשים בעלי הרצון הטוב, בשברון הלב שלנו, כי אלימות חסרת טעם ואובדן חיי אדם חפים מפשע זורעת הרס בתוך הקהילה שלנו, השכונה והבית שלנו. זה נוגע לכל אחד מאיתנו באופן אישי. הכאב והפחד משפיעים כל כולנו".

במקביל, הרשויות פרסמו כי הרוג נוסף באירוע הוא ניקולס טולדו בן ה-70, יליד מקסיקו, וגופתו זוהתה על ידי בני משפחתו. המשפחה סיפרה כי טולדו היה אב וסבא גאים שנהגו לדוג, ובילה בפסטיבל עם כתריסר מבני משפחתו.

זירת אירוע הירי בהיילנד פארק הסמוך לשיקגו (צילום: צילום מסך יוטיוב)
זירת אירוע הירי בהיילנד פארק הסמוך לשיקגו (צילום: צילום מסך יוטיוב)

כזכור, לפחות שישה בני אדם, בהם שני יהודים, נרצחו ו-36 אחרים נפצעו באירוע ירי המוני שהתרחש אמש במהלך מצעד יום העצמאות האמריקאי בהיילנד פארק, פרבר של העיר שיקגו שבמדינת אילינוי שבארצות הברית. התהלוכה החגיגית החלה בסביבות השעה 10 בבוקר (שעון מקומי). על פי העדויות כעשר דקות לאחר מכן, החשוד פתח באש לעבר הקהל מגג של מבנה סמוך. על פי המשטרה, נמצאו עדויות לירי שביצע ונתפס רובה בעל "עוצמה רבה". בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראו  ממשתתפי התהלוכה והצופים רצים בבהלה בעקבות קולות הירי.

אחד מהמשתתפים במצעד, מיילס זרמסקי, אמר ל-CNN שהוא שמע 20 עד 30 יריות שנורו בצרורות בשעה 10:20 בבוקר (שעון ארה"ב), דקות לאחר תחילת המצעד. עוד אמר, כי ראה מספר אנשים מכוסים בדם על הקרקע ותיאר את הסצנה כ"כאוטית". זואי פאוולצ'ק, שהשתתפה במצעד עם אביה, אמרה שמשתתפי המצעד חשבו בתחילה שהיריות הם זיקוקים לאור האירוע. "תפסתי את אבא שלי והתחלתי לרוץ. פתאום כולם מאחורינו התחילו לרוץ. הסתכלתי אחור, במרחק קצר ממני, ראיתי בחורה שנורתה וכלל הנראה נהרגה". סיפרה.