רוברט קרימו בן ה-21 החשוד בירי ההמוני במצעד ב-4 ביולי בהיילנד פארק, אילינוי, בו נהרגו שבעה אנשים ועשרות נפצעו, הואשם בשבעה סעיפי רצח בכוונה תחילה. הרשויות גם חשפו כי הטבח בארבעה ביולי לא היה הפעם הראשונה שבה בן ה-21 נקשר לאלימות, כאשר בשנת 2019 הוא איים "להרוג את כולם" בביתו, שם נמצאו עשרות סכינים שונים ואף חרב. 

אם יורשע באישומי הרצח הוא יעמוד בפני עונש של מאסר עולם חובה, כך לדברי הפרקליט התובע, שציין כי אישומים נוספים צפויים כנגדו, כולל ניסיון רצח. "אלה רק האישומים הראשונים מבין רבים שיוגשו נגד מר קרימו, אני רוצה להדגיש את זה", אמר התובע במסיבת עיתונאים אמש והוסיף כי הוא צופה "עוד עשרות אישומים שמתרכזים סביב כל אחד מהקורבנות". לפי הרשויות, בסך הכל 45 בני אדם מתו או נפצעו במהלך הירי. 

החוקרים חשפו שייתכן כי היורה תכנן את הפיגוע "במשך מספר שבועות" ולבש בגדי נשים במהלך הירי כדי להסתיר את זהותו ואת קעקוע הפנים שלו, וכדי לעזור לו לצאת עם הקהל שנמלט בעקבות הירי. "הוא השתלב ממש עם כולם בזמן שהם התרוצצו, כמעט כאילו היה גם צופה תמים", מסר דובר המשטרה, שהוסיף וסיפר כי לקרימו היו שני תקריות קודמות עם רשויות אכיפת החוק.

באפריל 2019, אדם פנה לרשויות בנוגע לניסיון התאבדות של קרימו. הרשויות שוחחו עם קרימו והוריו, והנושא טופל על ידי אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש.

במקרה אחר, בספטמבר 2019, בן משפחה דיווח שקרימו איים "להרוג את כולם" ויש לו אוסף של סכינים, אמר קובלי. המשטרה הוציאה ממקום מגוריהם 16 סכינים, פגיון וחרב. משטרת היילנד פארק דיווחה על האירוע למשטרת מדינת אילינוי. "באותה תקופה לא הייתה סיבה סבירה למעצר. לא היו תלונות שנחתמו על ידי אף אחד מהקורבנות", נמסר.

זמן קצר לאחר התקרית בספטמבר, קרימו רכש באופן חוקי חמישה כלי נשק - שילוב של רובים, אקדח ואולי רובה ציד - בין 2020 ל-2021. על מנת לקנות כלי נשק באילינוי, אנשים צריכים כרטיס זיהוי בעלי נשק חם (FOID). קרימו היה מתחת לגיל 21, אז הוא היה בחסות אביו, כך מסרה משטרת המדינה בהודעה לעיתונות. בקשתו של קרימו לא נדחתה משום שלא היה אז "לא מספיק בסיס לבסס סכנה ברורה ונוכחת".

החוקרים עדיין מנסים לקבוע את המניע לירי ביום שני. קרימו, מאמינים הרשויות, השתמש ברובה בעל עוצמה גבוהה "בדומה ל-AR-15" כדי לירות יותר מ-70 כדורים לתוך קהל מצעד מגג של בית עסק, שאליו ניגש באמצעות סולם חירום. 

החשוד בירי בשיקגו, רוברט קרימו (צילום: City of Highland Park, Illinois Government/Handout via Reuters)
החשוד בירי בשיקגו, רוברט קרימו (צילום: City of Highland Park, Illinois Government/Handout via Reuters)

עורך הדין המייצג את הוריו של קרימו פרסם הצהרה בטוויטר בשם הוריו של החשוד. "כולנו אמהות ואבות, אחיות ואחים, וזו טרגדיה נוראה עבור משפחות רבות, הקורבנות, המצעדים, הקהילה ושלנו. ליבנו, מחשבותינו ותפילותינו עם כולם", נמסר בהודעה.

אתמול קיימה המשטרה מסיבת עיתונאים בה חשפה את זהותם של שישה מתוך שבעת הקורבנות שנהרגו מהירי: קתרין גולדשטיין בת ה-64 מהיילנד פארק, אירינה מקארתי בת ה-35 מהיילנד פארק, קווין מקארתי בן ה-37 מהיילנד פארק, ג'קלין סונדהיים בת ה-63 מהיילנד פארק, סטפן שטראוס בן ה-88 מהיילנד פארק, ניקולאס טולדו-סרגוסה בן ה-78 ממורלוס, מקסיקו וקורבן שביעי שמת בבית חולים מחוץ למחוז לייק.