ביקורת מבית: על רקע עליות המחירים בארצות הברית ופסיקתו השנויה במחלוקת של בית המשפט העליון בעניין ההפלות, הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן ספג ביקורת חריגה מגורמים במפלגתו, המפלגה הדמוקרטית. רבים במפלגה המתוסכלים מהתנהלותו, טענו כי ביידן מציג "ניהול כושל שמחלחל לבית הלבן". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אותם גורמים בתוך המפלגה הדמוקרטית משוכנעים כי ביידן אינו פועל, ואולי אף אינו מסוגל, לפעול בדחיפות הנדרשת במקרים שונים. אחד מחברי הקונגרס אף תקף בחריפות את הבית הלבן, כפי שהוא מתנהל כיום: "חסר תכלית וחסר מושג". 

האינפלציה בארצות הברית עדיין גבוהה במיוחד וכך גם מחירי הדלק במדינה, מה שמגביר אף יותר את התסיסה כלפי ביידן בקרב הדמוקרטים. "זה חייב להיראות כאילו אתה נוקט בפעולות", התבטא רו חאנה, הנציג הדמוקרטי של קליפורניה. גורם דמוקרטי אחר הוסיף כי "ישנו תסכול גדול שנובע מחוסר הפעולה שמגיע מהבית הלבן בנושא האינפלציה".

טענה נוספת שהושמעה כלפי ביידן מגורמים דמוקרטיים, מתייחסת לחוסר ההחלטיות שלו, לדבריהם. על פי הביקורת, נשיא ארצות הברית מתקשה לקבל החלטות, וסוגיית מתן ההלוואות לסטודנטים למשל, נשקלת על ידו כבר למעלה משנה. ביידן פוגע באנשים עם חובות המנסים לתכנן את עתידם, ופוגע בעצמו פוליטית, כך לפי הטענות.

סדריק ריצ'מונד, חבר במפלגה הדמוקרטית התומך בנשיא, תקף את הטענות שהשומעו כנגדו: "ההתקפות שעומדות בפני ביידן כעת הן אותה טיפשות שהביאה לנו את דונלד טראמפ - 'הילרי לא הייתה מספיק טובה', 'היא לא נלחמת מספיק חזק'", אמר ריצ'מונד. עוד הוא הוסיף כי "זה מה שהביא אותנו לדונלד טראמפ".