טרגדיה: ראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, מת היום (שישי) לאחר שנורה מאחור במהלך נאום שנשא בעיר נארה. מיד לאחר הירי הוא נלקח לבית החולים כשמצבו אנוש והוא סובל מפצעי ירי בצוואר ובחזה, שם נקבע מותו. 

על פי דיווחים בכלי התקשורת ביפן, היורה הגיע מאחורי אבה וירה בו על ידי רובה מסוג "שוטגאן". המשטרה המקומית עצרה גבר בן 42, חייל לשעבר בחיל הים היפני, בחשד לביצוע הירי. החשוד אמר למשטרה כי איננו מרוצה מראש הממשלה לשעבר וכי התכוון להרוג אותו. 

טרם נקבע מותו בבית החולים, ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, התייחס לאירוע הקשה ומסר כי הוא מתפלל לרפואתו של אבה, וגינה את המעשה החמור. "איננו יכולים לקבל את העובדה שהמעשה האלים הזה התרחש במהלך בחירות, היסוד של הדמוקרטיה", ציין. לדבריו, זה לא הזמן לדון כיצד הירי ישפיע על המערכת הפוליטית. 

גם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן מסר כי הוא מודאג עמוקות ממצבו של ראש הממשלה לשעבר. נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מסר כי מדובר באירוע הרסני לחלוטין, והוא מתפלל עבור אבה. כמו כן, שגריר ארה"ב ביפן, רם עמנואל, מסר כי מדינתו "עצובה ומזועזעת" מאירוע הירי. "אבה כיהן כמנהיג יוצא דופן של יפן ובן ברית בלתי מעורער של ארצות הברית", אמר עמנואל בהצהרה.