כחודש לאחר שהמודיעין הטורקי חשף  כי הצליח לסכל ניסיון חטיפה ופגיעה בישראלים ובדיפלומט ישראלי לשעבר ובאשתו באיסטנבול, כלי תקשורת במדינה מפרסמים היום (שישי) פרטים חדשים אודות חוליית הטרור האיראנית. 

על פי הדיווחים לאותה חולייה לא היה קשר ישיר עם המודיעין האיראני והיא הוכוונה על ידי מאפיה איראנית. מנהיג המאפיה התגורר באיראן  ותקשר עם הסוכנים באמצעות וואטסאפ. בחקירה עלה כי אחד מחברי החוליה נסע לאיראן ארבע פעמים בתוך כחודשיים ובביקורו האחרון נפגש עם מנהיג המאפיה, כארבעה ימים לפני מעצרו.

עם זאת, שלושה מתוך ששת האיראנים שנעצרו אמרו בחקירותיהם כי פקודת ההתנקשות הוצאה על ידי ארגון הביון האיראני. הסוכנים איראנים נכנסו לטורקיה לפני חודשיים דרך שערי הכניסה למדינה, אולם הדרכונים של שניים מהם היו מזויפים.

כמו כן, אחד מהעצורים הודה כי הם סימנו כיעד לחיסול גם שלוש נשים ישראליות. על פי הדיווח, בסוף חודש יוני, אחד הסוכנים האיראנים צילם את חדר המלון בו שהו הנשים, אך קציני הביטחון הטורקים עצרו אותו וסוכן נוסף במלון באותו היום. יומיים לאחר מכן נעצרו שלושה סוכנים איראנים נוספים בבית מלון באיסטנבול, ו-11 ימים לאחר מכן נעצר סוכן נוסף. במהלך מעצרם, נתפסו מסמכים רבים, חומרים דיגיטליים, משתיקי קול ואקדחים. 

עוד דווח כי המודיעין הטורקי השיג שיחת טלפון בין אחד מהסוכנים למנהיג המאפיה, במהלכה שאל: "כמה חזק יהיה הרעש אם נירה במלון?". כמו כן, עלו שאלות לגבי טיב כלי הנשק. מנהיג המאפיה השיב כי "האקדח משמיע רעש חלש, כמו בלון שהמתפוצץ. אל תדאג, לא תהיה בעיה". 

כזכור, כלי תקשורת בטורקיה דיווחו מוקדם יותר החודש כי היעד המיועד של חוליית הטרור האיראנית הוא יוסף לוי ספרי, הקונסול הכללי של ישראל באיסטנבול, שחולץ על ידי הרשויות ונשלח בחזרה לישראל במבצע "כמו מהסרטים". על פי הדיווחים, הסוכנים האיראנים שהו באותו מלון בו שהו לוי ספרי ושותפו רוני גולדברג. החוליה האיראנית נתפסה על חם ברגע האחרון", נמסר.

יוסף לוי ספרי (צילום: ללא קרדיט)
יוסף לוי ספרי (צילום: ללא קרדיט)

בתוך כך, גורם ביטחוני ישראלי אמר לאתר  "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה האיראנית כי השימוש בכנופיות הוא חלק מהשיטה של ​​משמרות המהפכה לביצוע פעולות טרור במדינות שונות, כולל טורקיה. בנוסף הדגיש כי כוח קודס וארגון המודיעין של משמרות המהפכה עושים שימוש נרחב בפושעים, כנופיות מאפיה, סוחרי סמים ואפילו פושעים פשוטים בטורקיה, דרום אמריקה וקפריסין כדי להוציא לפעול פיגועים".