מלחמת רוסיה-אוקראינה: ה-BBC דיווח היום (שבת) כי ארצות הברית מאמנת חיילים וקצינים אוקראינים במדינת קנזס, כאשר על פי הדיווח, הבחירה במדינת נבעה בשל הדמיון הטופוגרפי והסביבתי של השטחים הפתוחים בה לאוקראינה. 

עד כה, דווח כי יותר מ-8,000 קצינים התאמנו בבסיס בקנזס, כולל כמה מהגנרלים הבכירים ביותר של אוקראינה, וביניהם, ראש מרכז התיאום של הכוחות האוקראינים בקייב ומפקד צבא דונבאס. 

עמדה של צבא אוקראינה במזרח המדינה (צילום: רויטרס)
עמדה של צבא אוקראינה במזרח המדינה (צילום: רויטרס)

גם בבריטניה דווח כי נעשות פעולות דומות, לאחר שב'גרדיאן' הבריטי דווח כי עד 10,000 חיילים אוקראינים יגיעו לממלכה לאימונים צבאיים מיוחדים שיימשכו מספר שבועות על ידי הצבא הבריטי, כאשר מחזור החיילים הראשון כבר הגיע לממלכה והתחיל את האימונים. 

עוד דווח כי משרד הביטחון הבריטי אישר את הדברים, כאשר שר ההגנה בן וואלאס אמר כי "באמצעות המומחיות ברמה העולמית של הצבא שלנו נעזור לאוקראינה לבנות מחדש את כוחותיה ולהגביר את התנגדותה, תוך כדי הגנה על ריבונות ארצם ועל זכותם לבחור את עתידם".

ברוסיה מתכונננים לתקיפה משמעותית?

במקביל, המודיעין הבריטי דיווח כי רוסיה מעבירה כוחות מילואים מעל רחבי המדינה ושולחת אותם ליד הגבול עם אוקראינה לפעולות התקפיות נרחבות עתידיות.

המודיעין טען כי חלק גדול מיחידות חיל הרגלים הרוסיות החדשות פורסות ככל הנראה עם כלי רכב משוריינים שנלקחו מאחסון לטווח ארוך בתור כלי השינוע העיקרי שלהם.

כוחות רוסים באוקראינה (צילום: REUTERS/Chingis Kondarov)
כוחות רוסים באוקראינה (צילום: REUTERS/Chingis Kondarov)

בנוסף, ברוסיה כלאו לראשונה פוליטיקאי לשבע שנים, בשל ביקורת שהעביר על הממשל, ולאחר שצולם מדבר נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. על פי החוק שהוטל לאחר הפלישה, מי שמפיץ "חדשות מזויפות" על הצבא צפוי להיכלא עד 15 שנות מאסר.