כאוס בסרי לנקה: משרד החוץ פרסם היום (שבת) כי הוא ממליץ לישראלים לא להגיע לבירה קולומבו. מהמשרד נמסר כי "לאלו המטיילים ברחבי המדינה, לא להגיע לעיר שלא לצורך חיוני או לצורך טיסה. מומלץ קודם הגעתם להתעדכן מול חברת התעופה ולוודא כי הטיסה מתקיימת כמתוכנן". זאת, לאור מחאות הענק שפרצו בבירה.

עוד נמסר ממשרד החוץ, כי "למי שמצוי בקולומבו, להישמע לכוחות הביטחון ולהנחיות ולהתרחק מאזורי המחאה בעיר. לאזרחים ישראלים העתידים לטוס לסרי לנקה ממליצים לא לקיים נסיעות לא חיוניות לקולומבו עד להתבהרות המצב וחזרת היציבות והשקט לבירת סרי לנקה".

אלפים מסתערים על מעון הנשיא בבית סרי לנקה (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר, ראש ממשלת סרי לנקה, רניל ויקרמסינגה, הודיעעל התפטרותו, לאחר שמפגינים פרצו למעונו הרשמי של הנשיא בבירה קולומבו. יותר מ-100,000 מוחאים היו במקום וקראו לנשיא גוטבאיה רג'פקסה להתפטר בשל טיפולו במשבר הכלכלי במדינה. עד כה, לפחות 39 בני אדם נפצעו במהומות כאשר ביניהם מספר אנשי כוחות הביטחון.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראים המפגינים נכנסים לבית הנשיא ואף רוחצים בבריכה הנשיאותית, לאחר שפרצו את גדרות האבטחה שהוצבו על ידי המשטרה. כמו כן, הנשיא ראג'פקסה לא נמצא במקום והועבר מראש למקום אחר כאשר טרם התברר כמה אנשי אבטחה יש בתוך המעון. בתיעוד נוסף שהופץ ברחבי הרשת נראה בית ראש הממשלה כשהוא עולה בלהבות, לאחר שעל פי חלק מהדיווחים הוצת.

כאמור, סרי לנקה סובלת מהמשבר הפיננסי החמור בתולדותיה ורבים מהאזרחים נאבקים לקנות מזון, תרופות ודלק. עוצר משטרתי שהוטל מוקדם יותר במספר מחוזות הוסר היום, לאחר שמספר פוליטיקאים ומשפטנים במדינה טענו כי העוצר לא חוקי, ושלא היו מקרים של אלימות המצדיקים צעד כזה.

צפו בתיעוד הפריצה למעון:

לצורך הטיפול במשבר החריף, ראש הממשלה המתפטר רניל וויקרמסינגה אמר כי המדינה נכנסה למגעים עם קרן המטבע הבינלאומית כדי להחיות את כלכלת המדינה. לאחר הפריצה לבית הנשיא, רה"מ אף זימן ישיבת חירום של מנהיגי המפלגות.