השפעות המלחמה? בצל המשך הפלישה הרוסית והקרבות ברחבי אוקראינה, אתר הנשיאות באוקראינה הודיע היום (שבת) כי הנשיא, וולודימר זלנסקי, פיטר את שגרירי אוקראינה בגרמניה, הודו, צ'כיה, נורווגיה והונגריה. בתוך כך, לא נכתבה הסיבה לפיטורים, אך על פי הדיווחים, השגריר בגרמניה, אנדריי מלניק, פוטר כי גינה את המדיניות הגרמנית על חוסר ההחלטיות שלה בסוגיית הסיוע הצבאי לאוקראינה.

בתוך כך, רוסיה ממשיכה בניסיונותיה לכבוש מחוזות באוקראינה. הממשל באוקראינה קרא לתושביה באזור הדרום "להתפנות בכל האמצעים האפשריים, מתכוננים למתקפה של הצבא". מושל להונסק, סריי היידאי, אמר כי "הכוחות הרוסים ביצעו 20 התקפות ארטילריה, מרגמות ורקטות במשך כל הלילה והרוסים חצו לעבר הגבול עם דונייצק. אנו מנסים לעכב את הרוסים לאורך כל קו החזית. מדובר בגיהנום אמיתי".

הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום: רויטרס)
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום: רויטרס)

כזכור, בשבוע שעבר רוסיה כבשה את המעוז הגדול האחרון של ההתנגדות האוקראינית בלוהנסק. לאחר כיבוש העיר ליסצ'נסק, חזו אנשי מודיעין במערב כי מוסקה תיקח הפוגה קלה מהקרבות, כדי להתחמש מחדש ולארגן מחדש את כוחותיה. מאוחר יותר, טען מושל לוהנסק כי ההפצצות במחוזו נפסקו רק מפני שכוחות הצבא האוקראיני השמידו מחסני תחמושת וצרפיים השייכים לצבא הרוסי.

במקביל, סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, מסרה כי פנתה לתושבי השטחים שבשליטת רוסיה, וביקשה מהם להתפנות. לטענתה "כדי שהכוחות הרוסים לא יוכלו להשתמש בהם כמגן אנושי במהלך המתקפות".