איתות מפתיע מסעודיהיורש העצר מוחמד בן סלמאן קבע כי מי שיישא את הדרשה העיקרית בעלייה לרגל למכה בחג הקורבן הוא השייח' מוחמד אל-עיסא, המזכיר הכללי של הליגה המוסלמית העולמית ושר המשפטים לשעבר. עיסא נחשב לדמות מתונה ואף פועל לקידום השיח בין יהודים ומוסלמים.

בנוסף, בשנת 2020 אל-עיסא אף ביקר באושוויץ, ביום השואה הבינלאומי, יחד עם משלחת של אנשי דת מוסלמים ויהודים. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, אף פרסם תיעוד של עיסא במחנה ההשמדה וכתב: "זהו האסלאם האמיתי. איש הדת הסעודי מוחמד אל-עיסא ובני המשלחת שלו מתפללים לזכר הקורבנות השואה היהודית באושוויץ. צפו בסרטון והזהירו, שכן אחווה בין דתות היא הסיבה לכל טוב".

בעקבות כך, המינוי גרם לזעזוע רב בעולם המוסלמי ולקמפיין השמצה רחב ברשתות החברתיות. תגובות רבות בתוך הממלכה הסעודי וגם מחוצה לה, האשימו את עיסא בקידום הנורמליזציה בין סעודיה לישראל. רבים קראו להסיר את מינוי לשאת הדרשה העיקרית בחג הקורבן. רבים אחרים צירפו לצד התמונה של עיסא, גם את תמונתו של המנהיג ההודי הקיצוני, סדגורו, הידוע בעוינותו לאסלאם ולמוסלמים, ובעבר אף קרא קריאות גנאי נגד הנביא מוחמד. 

כזכור, לפני כארבע שנים התראיין עיסא ב"מעריב", וציין כי "שום מעשה אלימות או טרור שמנסה להצדיק עצמו בעזרת דת האסלאם אינו מוצדק בשום מקום, גם לא בישראל".