כאוס בסרי לנקה: הנשיא גוטבאיה רג'פקסה הודיע היום (ראשון) על התפטרותו, זאת ברקע מחאות הענק שפרצו בבירה במהלך סוף השבוע. גוטבאיה רג'פקסה צפוי לפרוש באופן סופי מתפקידו ב-13 ביולי, וקדם לו ראש הממשלה רניל ויקרמסינגה שכבר הודיע על התפטרותו. דובר הפרלמנט אמר כי "הנשיא החליט לפרוש מתפקידו, כדי להבטיח מסירה שלווה של השלטון". הוא הוסיף וקרא לציבור "לכבד את החוק". לאחר פרסום ההודעה, המונים הפריחו זיקוקי דינור ברחבי העיר.

מנהיגים פוליטיים במדינה צפויים לקיים פגישות נוספות, כדי לדון במעבר חלק של השלטון במדינה, כאשר הצבא של סרי לנקה פנה לאזרחים בבקשה לשתף פעולה עם כוחות הביטחון, לשמירה על השקט במדינה.

נשיא סרי לנקה הפורש גוטבאיה רג'פקסה (צילום: REUTERS/Dinuka Liyanawatte)
נשיא סרי לנקה הפורש גוטבאיה רג'פקסה (צילום: REUTERS/Dinuka Liyanawatte)

בתוך כך, מיקי עופרי, ישראלי שנמצא בסרי לנקה שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על המתרחש. עופרי סיפר כי הוא שוהה בכפר גלישה, "אין פה איזשהו עניין ביטחוני או משהו, זה עניין שלהם והם מוחים. אנחנו קצת חשופים לזה, אבל מעבר לזה, הכול בסדר". 

כשנשאל מה הביא להתפרצות הזאת, השיב כי המדינה הגיעה לפשיטת רגל. "הייתה פה איזושהי החלטה פיננסית לא טובה, הם הקפיאו את שער הדולר ואז הם הפסידו את כל המטבע הזר שלהם, וכתוצאה מזה אין דלק, אין גז, אנשים פה במצוקה ממש קשה כבר כ-3 חודשים", הסביר.

"רואים תורים עצומים של דלק, אנשים ממתינים לגז, כל הכלכלה משותקת וזה כנראה התפרץ להם. הם כבר חודש בסוג של הפגנות, זה עם בודהיסטי, מאוד רגוע, ההפגנות שלהם מאוד רגועות, אבל כנראה שהזעם יצא", ציין.

בהמשך, התייחס לכך שיותר מ-100 אלף מוחים השתלטו על בניין הנשיאות וקראו לנשיא גוטבאיה רג'פקסה להתפטר בשל טיפולו במשבר הכלכלי במדינה. "אין להם אופציה אחרת, הם פשוט מיואשים. הם כבשו את בית הנשיא, בית ראש הממשלה ודורשים את פיטוריהם של הנשיא וראש הממשלה מיידית", אמר. 

על השאלה מה עלה בגורלם של ראש הממשלה והנשיא, ענה: "לפי השמועות, הנשיא כבר בדובאי. לפי גרסאות אחרות, הוא נמצא בכלי שיט בים. ראש הממשלה היה זה שניסה לתווך בעניין, אבל כרגע הוא גם יצא מביתו, הם פרצו פנימה. האמת שהם עושים את זה יפה ובסטייל, הם לא שורפים, הם לא שוברים. הם פשוט פרצו לבית הנשיא ועשו מסיבת בריכה". 

"זה לא שיש כאן איזושהי אלימות שיצאה משליטה, הכול פה מתנהל באגרסיביות, אבל יפה. הם לא שורפים, לא אלימים והם כולם מבינים שהתיירות זה אחד המגזרים שנפגע כתוצאה מההתנהלות של הממשלה, והם פשוט רוצים להחליף את זה וכולנו מייחלים שהם יצליחו", הסביר.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM