קרבות הירושה במפלגה השמרנית מסלימים, עם דיווחים על מחנות מועמדים אשר מפיצים תיקים המכילים "מידע מלוכלך", ושמות נוספים מצטרפים למרוץ להחלפתו של בוריס ג'ונסון בהנהגת המפלגה ובראשות ממשלת בריטניה.

פני מורדונט, השרה לענייני סחר בינלאומי, שהייתה האישה הראשונה בתפקיד שרת ההגנה וגם משמשת קצינת מילואים בחיל הים המלכותי, הכריזה אתמול רשמית כי היא מצטרפת למרוץ. היא המועמדת התשיעית ברשימה המתארכת, כאשר ביום שבת בערב הצטרפו גם סג'יד ג'וויד, שהתפטר בשבוע שעבר מתפקיד שר הבריאות, וג'רמי האנט, יו"ר ועדת הבחירות של הפרלמנט ושר החוץ לשעבר, שהפסיד לג'ונסון בהתמודדות על ההנהגה ב־2019.

אתמול הופיעו המתמודדים בתוכניות האירוח של יום ראשון, והתברר כי הסוגיה המרכזית שבמחלוקת היא המסים. שר האוצר לשעבר רישי סונאק הבהיר כי הוא לא יבטל את העלאת המס התאגידי, שאותה קידם ואשר אמורה להיכנס לתוקף באפריל הבא, בעוד מרבית המתמודדים האחרים, ובהם ג'וויד, שר האוצר הנוכחי נדהים זהאווי ושר התחבורה גרנט שאפס, הבטיחו להוריד מסים.

אולם ה"סאנדיי טיימס" דיווח כי הקרבות בין המחנות היריבים לא מסתכמים רק במחלוקות על סוגיות המיסוי. לפי העיתון, במפלגה מסתובבות שמועות כי לפחות שניים מהמחנות העבירו למפלגת הלייבור שבאופוזיציה תיקים דיגיטליים שמכילים "טענות מחרידות" על יריביהם, כולל טענות על חייהם הפרטיים, הסדרים פיננסיים והעלמות מסים.

"יש שמועות שמתפשטות לגבי מועמדים המעורבים בעבדות, בשליטה ובסאדו־מזוכיזם, טענות על יחסים בלתי ראויים וצילומים מפורשים, שניתן להשתמש בהם בתור קומפרומט", אמר גורם בכיר במפלגה (המילה "קומפרומט" מתארת את התיקים עם "החומרים המלוכלכים" ששימשו לא פעם את רוסיה כדי לסחוט ולהפיל יריבים).

בינתיים, פני מורדונט, אשר נחשבת מועמדת מובילה בטבלאות ההימורים, נאלצה להתמודד מיד עם כניסתה למרוץ עם מבוכה. בסרטון שפרסמה כדי להודיע על התמודדותה, היא ביקשה להדגיש רגעים חשובים עבור הספורט הבריטי, אולם התברר כי אחד הקליפים כולל את האצן הפראלימפי הדרום אפריקאי אוסקר פיסטוריוס, שהורשע ברצח בת הזוג שלו, ולאחר מכן ביקש גם האצן הפראלימפי הבריטי ג'וני פיקוק שלא להופיע בסרטון. בשל כך נאלצה מורדונט לפרסם גרסה מעודכנת של הסרטון.