ב"רויטרס" דווח הבוקר (שני) כי בממשלו של הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, דנים ברצינות באפשרות להסיר את האמברגו על מכירת נשק התקפי לסעודיה, כך על פי "מקורות הבקיאים בנושא". עם זאת, דווח כי הדבר תלוי בסיום המלחמה של סעודיה עם שכנתה תימן.

הדיווח מגיע לקראת ביקורו של ביידן השבוע בסעודיה, מיד לאחר ביקורו בישראל. לאחרונה דווח כי ביידן מנסה לשקם את הקשרים בין המדינות, במסגרת רצונו לראות חזית אחידה במפרץ נגד איראן. עוד דווח ב"רויטרס" כי מהלך שכזה עלול להיתקל בהתנגדות בקונגרס, גם מצד חברי מפלגתו של ביידן - הדמוקרטים.

כזכור, שלשום דווח כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן קבע כי מי שיישא את הדרשה העיקרית בעלייה לרגל למכה בחג הקורבן הוא השייח' מוחמד אל-עיסא, המזכיר הכללי של הליגה המוסלמית העולמית ושר המשפטים לשעבר. עיסא נחשב לדמות מתונה ואף פועל לקידום השיח בין יהודים ומוסלמים.

בעקבות כך, המינוי גרם לזעזוע רב בעולם המוסלמי ולקמפיין השמצה רחב ברשתות החברתיות. תגובות רבות בתוך הממלכה הסעודי וגם מחוצה לה, האשימו את עיסא בקידום הנורמליזציה בין סעודיה לישראל. רבים קראו להסיר את מינוי לשאת הדרשה העיקרית בחג הקורבן. רבים אחרים צירפו לצד התמונה של עיסא, גם את תמונתו של המנהיג ההודי הקיצוני, סדגורו, הידוע בעוינותו לאסלאם ולמוסלמים, ובעבר אף קרא קריאות גנאי נגד הנביא מוחמד.