ההנהגה של המפלגה השמרנית הודיעה הערב (שני) כי תכריז על המועמד שיחליף את ראש ממשלת בריטניה היוצא בוריס ג'ונסון בחודש ספטמבר הקרוב. המפלגה הודיעה כי כל מתמודד יצטרך 20 תומכים כדי להיכנס להצבעה הראשונה בקרב חברי הסיעה שתתקיים ביום רביעי, ומועמדים שיקבלו 30 קולות ומעלה יעברו לסיבוב הבא ביום חמישי. 

עד כה הצטרפו 11 מועמדים למרוץ על הנהגת השמרנים, כאשר שני המתמודדים החדשים ביותר הם שרת החוץ ליז טראס, שנחשבת למועמדת פופולרית לרשת את ג'ונסון, ורחמן צ'ישטי, שר במשרד החוץ, שהיגר מפקיסטן בילדותו ושימש בין השאר סגן יו"ר המפלגה לענייני מיעוטים ושליח מסחר מטעם ראש הממשלה לשעבר תרזה מיי.

חבר הפרלמנט ג'ורג' יוסטיס הוסיף כי שני המועמדים ייצאו למפגשים עם מצביעי המפלגה ברחבי המדינה, ויקיימו אירועים שונים במהלך אוגוסט ובתחילת ספטמבר. "אני מתאר לעצמי שבשלב מסוים באמצע ספטמבר ייתכן שיהיה לנו מנהיג חדש", אמר.

ג'ונסון הצהיר מצידו כי הוא לא יתמוך באף אחד מהמועמדים לרשת אותו בהנהגת המפלגה השמרנית ובראשות הממשלה. בראיון לסקיי ניוז הסביר כי "לא הייתי רוצה לפגוע בסיכויים של אף אחד בגלל התמיכה שלי. התפקיד שלי הוא רק לפקח על התהליך בשבועות הקרובים, ואני בטוח שהתוצאה תהיה טובה", אמר.

כזכור, בשבוע שעבר, בוריס ג'ונסון הודיע בהצהרה פומבית מיוחדת על התפטרותו, זאת על רקע שרשרת התפטרויות בממשלה ובפרלמנט בטענה כי הוא אינו כשיר עוד להמשיך בתפקידו. 

"ברור כעת שהמפלגה השמרנית רוצה מנהיג חדש וראש ממשלה חדשה, התהליך של בחירת מנהיג כזה מתחיל עכשיו. מודה לכל המצביעים שלנו", אמר ראש ממשלת בריטניה. "למנהיג החדש - אני אתן לך כמה תמיכה שאפשר. לציבור הבריטי - אני יודע שיהיו המון אנשים שיחושו הקלה, וכמה שלא יהיו מרוצים. מעל להכל אני רוצה להודות לציבור הבריטי על הזכות הענקית שנתתם לי, אני רוצה שתדעו שמעתה ועד שיהיה ראש ממשלה חדש, האינטרס שלכם יישמר והממשלה תמשיך לפעול עבורכם. אני יודע שאפילו אם דברים נראים שחורים עכשיו, העתיד שלנו ביחד הוא וורוד", סיכם.