בארצות הברית מאמינים כי איראן מתכוונת לחמש את רוסיה ולספק לה מאות כלי טיס בלתי מאוישים עבור המלחמה באוקראינה, כך אמר הערב (שני) היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. בהצהרה לתקשורת שמסר היועץ, הוא חשף כי בידי האמריקאים יש מידע כי איראן מתכוונת לאמן את הרוסים בשימוש בכלים שתספק.

הדיווח של סאליבן מגיע שעות ספורות לאחר האיום האיראני, לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל. משמרות המהפכה שיגרו הערב מסר מאיים לכיוון בעלות בריתה של ישראל ומסרו כי "ברית ההגנה שנבנית לא תהיה יעילה נגד ההתנגדות ונגד איראן". תא"ל ידאללה ג'ואני, ראש האגף לעניינים מדיניים במשמרות המהפכה הדגיש כי "ישנן ספקולציות לגבי המטרות והתוצאות של הגעתו של ביידן לאזור".

ג'ואני הוסיף כי "הספקולציות סביב הגעתו כוללות את עידודה של סעודי להגדיל את יצוא הנפט, בעקבות משבר האנרגיה הבינלאומי, וגם ניסיון להאיץ את פרויקט הנורמליזציה בין ממשלות ערב לישראל. במיוחד ביסוס היחסים בין הממשלה בסעודיה לציונים". לגבי עתידה של ברית ההגנה האזורית, אמר ג'ואני כי "כמובן שפועלים על מנת להקים ברית הגנה האזורית כדי להתמודד עם חזית ההתנגדות והרפובליקה האסלאמית. לכן, בכל הנוגע לאפשרות זו אנו מציעים מספר תרחישים"