ארצות הברית חיסלה הלילה את מנהיג דעאש בסוריה, מאהר אל-אגאל, בתקיפה אווירית, כך מסרו היום (שלישי) בכירים בממשל האמריקאי לרשת NBC. בפיקוד מרכז של ארצות הברית אישרו כי אל-אגאל נהרג והוסיפו כי סגנו ככל הנראה נפצע קשה. "נכנסו למבצע הזה אחרי תכנון מקיף כדי להבטיח את ביצועו המוצלח. מבדיקה ראשונית עולה כי לא היו נפגעים אזרחיים", נמסר.

בתוך כך,  נמסר מטעמם כי אל-אגאל היה אחראי על פיתוח תאי טרור מחוץ לעיראק ולסוריה. גורמים בכירים בממשל האמריקאי אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי "חיסלו מהווה מכה נוספת למאמצי הארגון להתארגן מחדש ככוח גרילה לאחר שאיבד שטחים גדולים". 

מוקדם יותר היום מסרה ההגנה האזרחית הסורית כי אדם אחד נהרג ואחר נפצע לאחר שמזל"ט לא מזוהה פגע באופנוע במחוז חאלב שבצפון מערב סוריה. על פי התקשורת בסוריה, אחד מהאנשים שהיו על האופנוע נשא תעודת זהות ובה השם חאליד סובאיח. 


בחודש שעבר דיווחו גורמים אמריקאים כי הכוחות המוצבים בסוריה לכדו את האני אחמד אל-כורדי, מומחה בהרכבת מטעני חבלה ומנהיג הבכיר בדאעש, במהלך מבצע מיוחד בצפון המדינה. בחודש פברואר חוסל מנהיג דאעש, אבו איברהים האשימי אל-קוראשי, בפשיטה של כוחות קומנדו אמריקאיים בצפון מערב סוריה. פי הדיווחים, לפחות 13 בני אדם נהרגו במבצע, בהם ילדים, והלוחמים האמריקאיים נאלצו גם להשמיד את אחד המסוקים שלהם.

עבדאללה קרדאש (צילום: רשתות ערביות)
עבדאללה קרדאש (צילום: רשתות ערביות)

"כוחות ארה"ב הסירו בהצלחה איום על העולם - המנהיג העולמי של דאע"ש" - כך הכריז נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בנאום קצר לאומה בעקבות חיסולו. ביידן ציין כי קוריישי מילא תפקיד בולט בדאעש עוד לפני שהתמנה למנהיג הארגון בעקבות חיסולו של אבו בכר אל-בגדדי באוקטובר 2019, וכי הוא היה הכוח המניע מאחורי רצח העם שביצע ארגון הטרור נגד בני המיעוט היזידי בצפון עיראק בשנת 2014.