גל חום חריג פוקד את אירופה בימים האחרונים ושובר שיאי טמפרטורה שלא נחצו מאז החלו מדידות הטמפרטורה העולמיות. בבריטניה פורסמה האזהרה החמורה בהיסטוריה של המדינה לקראת גל חום קיצוני, שצפוי להתחיל מחר.

הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנרשמה בבריטניה הייתה 38.7 מעלות צלזיוס, שנמדדה בקיימברידג' ב-25 ביולי 2019. על פי התחזיות, יש סיכוי של 50% שיישבר שיא חום והטמפרטורות יגיעו בחלק מהאזורים ל-40 מעלות. במהלך השבוע הקרוב הטמפרטורות צפויות לעלות ולהגיע לאזור 30 מעלות ברוב שטחה של אנגליה ווילס.

בפורטוגל הטמפרטורות טיפסו ל-47 מעלות צלזיוס ושריפות רבות פרצו במדינה. משרד הבריאות של פורטוגל מסר כי 238 בני אדם מתו כתוצאה מגל החום בין ה-7 ל-13 ביולי, רובם קשישים. 

יותר מ-3,000 בני אדם פונו כעת מבתים עקב שריפה גדולה ליד העיירה מיחאס בספרד, כך מסרו שירותי החירום של האזור. "המשטרה נסעה במעלה ובמורד הכביש ולכולם נאמר לעזוב, פשוט תעזוב. אין הוראות לאן ללכת", אמר ג'ון פריטי בן ה-83. "זה מפחיד... כי אתה לא יודע מה קורה", אמרה ז'אן-מארי ונדלנוטה.

במקומות אחרים בספרד פרצו שריפות בחלקים אזור מחוז אקסטרמדורה, הסמוך לגבול עם פורטוגל, שם נפרסו אנשי יחידת החירום הצבאית של ספרד על מנת לסייע בהתמודדות עם השריפה, ובאזור מרכז קסטיליה וליאון. "היו לנו שריפות גדולות ואנחנו לא רוצים שהן יתחדשו. נשמור על ערנות קיצונית בסוף השבוע הזה", אמר מפקד רשות החירום וההגנה האזרחית, אנדרה פרננדס.

קרוב  ל-98,000 דונם נפגעו בשריפות מתחילת השנה ועד אמצע יוני, יותר מפי שלושה מהשטח שנחרב בשריפות בתקופה המקבילה אשתקד, שטח השווה ערך לכמעט שני שלישים מזה נשרף במהלך השריפות בשבוע האחרון.

שריפת ענק בצרפת (צילום:  SDIS 33/Handout via REUTERS)
שריפת ענק בצרפת (צילום: SDIS 33/Handout via REUTERS)

גם בצרפת סובלים מחום כבד ומשריפות. יותר מ-12,200 בני אדם פונו מאזור ג'ירונד עד שעות הבוקר היום (שבת), כאשר יותר מ-1,000 כבאים נאבקים כדי להשתלט על השריפה, כך מסרו הרשויות האזוריות. על פי ההערכות כ-25,000 דונם עלו באש, לעומת כ-18 אלף אתמול. גל החום שנמשך כמעט שבוע גרם ל-360 מקרי מוות הקשורים לחום.