יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודה היום (ראשון) לסעודיה על תמיכה בסוגיה הפלסטינית בפסגה הערבית, במסגרת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בג'דה. 

אבו מאזן הודה למלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, וליורש העצר, מוחמד בן סלמאן, על "מחויבותם, הסולידריות והתמיכה הבלתי מעורערת שלהם בעם הפלסטיני".

בהודעת הברכה שלו למלך סלמאן אמר עבאס: "אני מוסר להוד מעלתך את ברכות האחווה הטובה ביותר על הצלחת עבודתה של פסגת ג'דה לביטחון ופיתוח". עבאס גם הביע את הערכתו לתוצאות של הפסגה, המשפרות את היציבות, הביטחון והכלכלה הערבית.

כזכור, עאדל אל-ג'ובייר, שר במשרד החוץ הסעודי, התייחס אתמול בריאיון לרשת CNN לאפשרות של נורמליזציה עם ישראל, והבהיר כי לא חל שינוי בעמדת מדינתו. לדבריו, "סעודיה תומכת ביוזמת השלום הערבית".

כשנשאל האם מדינתו צפויה להצטרף להסכמי אברהם כפי שעשו מדינות ערביות אחרות, השיב: "הבהרנו כי אנחנו צריכים שיהיה תהליך, שבמסגרתו תמומש יוזמת השלום הערבית. אנחנו מחויבים לפתרון שתי המדינות וזו דרישתנו לשלום". לצד זאת, שר החוץ הסעודי הדגיש כי יחסי שלום עם ישראל הן "החלטה אסטרטגית", אולם ישנן דרישות מסוימות שצריכות להיענות לפני שהחלטה כזו תצא לפועל.