ראש המועצה האסטרטגית למדיניות חוץ באיראן, כמאל ח'ראזי, אמר היום (ראשון) בראיון לרשת אל ג'זירה כי למדינתו יש כעת את "היכולת הטכנית לייצר פצצה גרעינית" וכי בטהרן "ערכו תמרונים נרחבים, במטרה לפגוע בעומק ישראל, זאת במידה והמתקנים הרגישים שלנו יהיו על הכוונת".  עם זאת, ח'ראזי, יועץ בכיר למנהיג העליון עלי חמינאי, הדגיש כי "טרם נתקבלה ההחלטה לייצר את הפצצה - למרות קיומן של היכולות הטכניות". 

"ישראל נמצאת בשלב של חולשה, וגם תמיכתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא תחזיר ואתה לקדמת הבמה", הוסיף, "איום על ביטחוננו שיגיע משטח מדינות שכנות, יוביל לתגובה שתפגע בהן וגם בישראל". היועץ הבכיר התייחס לשיחות המשא ומתן עם ארצות הברית בנושא תוכנית הגרעין של איראן, ואמר כי "קשה לנהל דיאלוג ישיר עם וושינגטון, זאת לאור חובה עבה של חוסר אמון, ומדיניות אמריקאית".

ביידן ולפיד נפגשים (צילום: רויטרס)

לדברי הבכיר, אין כל ערבויות אמריקאיות לגבי שימור הסכם גרעין. "הדבר משפיע על כל הסכם אפשרי", אמר וציין כי "אילו הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) היתה הוגנת ועצמאית - ניתן היה לפתור זאת". המקורב לחמינאי הדגיש כי "איראן לעולם לא תנהל משא ומתן על תוכנית הגרעין ועל המדיניות האזורית שלה", שכן לדבריו משמעות הדבר היא כניעה. הוא המשיך וקרא לפתוח בדיאלוג אזורי, בנוכחות מדינות חשובות - בהן סעודיה, טורקיה, מצרים וקטאר.

בהמשך הראיון, הבכיר התייחס לתוכנית שעלתה להקמת ברית הגנה אזורית במזרח התיכון, בדומה לברית נאט"ו, וכינה אותה "שטחית". הוא הדגיש כי "סעודיה אישרה כי הנושא אינו נמצא על השולחן" וכי "'הצהרת ירושלים' - היא רק אמירה נטולת תוצאות".