זעזוע באוקראינה: הנשיא וולודימיר זלנסקי הודיע הערב (ראשון) כי הוא משעה את התובעת הכללית, אירינה ונדיקטובה, ואת ראש שירות הביטחון (SBU), איוון בקנוב, אחרי שמאות מעובדיהם חשודים בבגידה חמורה ובסיוע לרוסים.

בסרטון היומי שפרסם זלנסקי, הוא סיפר כי בוצעו בדיקות מקיפות נגד כל עובדי הסוכנויות לאכיפת חוק במדינה ובקרב עובדי שירות הביטחון (SBU) כדי לאתר מקרים של בגידות וסיוע לרוסים.

לדברי הנשיא האוקראיני, עד כה נפתחו 651 הליכים פליליים בחשד לבגידה חמורה ושיתוף פעולה נגד עובדים של משרד התביעה, גופי חקירה לפני משפט וסוכנויות אכיפת חוק אחרות. ב-198 מההליכים, המעורבים קיבלו עדכון שהם חשודים. יותר מ-60 עובדים של משרד התביעה ושירות הביטחון נותרו באזורים הכבושים, ולפי זלנסקי הם "עובדים נגד המדינה שלנו".

בשל כך, חתם זלנסקי על צווים להשעייתם של התובעת הכללית ונדיקטובה, על אף שהובילה את החקירות בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות מצד הכוחות הרוסיים, ואת ראש שירות הביטחון בקנוב. "אלה פשעים נגד יסודות הביטחון הלאומי", אמר זלנסקי. "הקשרים המתועדים בין עובדים של כוחות הביטחון והשירותים המיוחדים של רוסיה מעלים שאלות רציניות מאד ביחס למנהיגים הרלוונטיים. כל אחת מהשאלות האלה תזכה לתשובה ראויה".

הבוקר נודע כי אולג קוליניץ', שהיה ראש שירות הביטחון האוקראיני בחצי האי קרים ופוטר במרץ האחרון, נעצר והוא מואשם בשיתוף פעולה עם הרוסים ובעבירה של "מתן מידע שמהווה סוד מדינה". "ההחלטה שלי לפטר אותו הייתה מוצדקת", אמר הנשיא האוקראיני. "יש מספיק מידע כדי להעמיד אותו לדין על בגידה. כל הפעילויות הפליליות האלה מתועדות. כל מה שהוא עשה בחודשים האלה וקודם לכן ייבחן באופן החוקי הראוי".