העיתונאית מרינה אובסיאניקובה, העורכת לשעבר של ערוץ 1 הממלכתי של רוסיה, שפוטרה במרץ האחרון לאחר שהופיעה בשידור עם שלט נגד המלחמה, נעצרה אתמול בחשד ל"הוצאת שם רע לכוחות הצבא". מעצרה התרחש לאחר שתועדה ביום שישי האחרון, כשהיא מפגינה מול הקרמלין עם שלט "פוטין רוצח. החיילים שלו פשיסטים. 352 ילדים מתו. כמה ילדים צריכים למות לפני שתפסיקו?". העונש על העבירה הוא 30 אלף עד 50 אלף רובל.

כזכור, אובסיאניקובה  התפרצה במרץ החארון לשידור החי של תוכנית החדשות הנצפית ביותר ברוסיה, כדי להוקיע את המלחמה באוקראינה, ועליו המילים "תעצרו את המלחמה! אל תאמינו לתעמולה". היא אף קראה בקול: "תעצרו את המלחמה! לא למלחמה!". אובסיאניקובה עבדה כעורכת בערוץ הראשון, ששידר את המהדורה שאליה התפרצה. הערוץ העביר את השידור לדיווח אחר מספר שניות לאחר שהופיעה על המסך. ההתפרצות של העורכת הצליחה להטריד לא מעט צופים ועובדים נוספים בערוץ הראשון. 

היא נעצרה מיד לאחר האירוע, ונקנסה בסכום של 30 אלף רובל. לאחר יציאתה מבית המספר סיפרה אז: "זה היה יום קשה מאוד, נחקרתי ללא הפסקה במשך 14 שעות. לא נתנו לי ליצור קשר עם משפחתי ולא עם עורכי דין. תנו לי לנוח בבקשה".