ראש מטה ההגנה הבריטי, אדמירל סיר טוני רדאקין אמר היום (שני) כי "האתגר מרוסיה יימשך הרבה מעבר ל-2022, 2023 ו-2024 - והאיום עשוי להימשך עשרות שנים", כך עולה מפרסומים בתקשורת הבריטית. הוא התייחס לפרסומים לפיהם מוסקבה ספגה אבידות רבות במהלך המלחמה באוקראינה, והצהיר כי "בעוד שכוחותיה היבשתיים של רוסיה מהווים פחות איום בטווח הקצר, היא ממשיכה להיות 'מעצמה גרעינית', בעלת יכולות בתחומי החלל והסייבר".

הבכיר אף כינה את רוסיה "האיום הכי גדול על בריטניה כיום". רדאקין טען עוד כי "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין 'כבר הפסיד במלחמה'" וכי "כוחות הצבא האוקראינים מאמינים כי ינצחו במלחמה, זאת מפני שרוסיה 'מתקשה', ו'איבדה' יותר מ-30 אחוזים 'יעילות הלחימה הקרקעית' שלה. הוא סיפק נתונים מספריים אודות הקרבות".

לפחות עשרה הרוגים ומאות פצועים במתקפת טילים רוסית על מרכז קניות באוקראינה (צילום: רויטרס)

הוא טען כי "50 אלף חיילים מהצבא הרוסי נהרגו או נפצעו עד כה בקרבות, ונרשם אובדן של קרוב ל-1,700 טנקים ו-4,000 רכבים משוריינים". עוד ציין: "רוסיה 'מתקשה' בכיבוש דובנאס, המהווה פחות מעשרה אחוזים משטחה של אוקראינה". לדבריו, הקשיים הללו נובעים בשל "האומץ והנחישות" של הכוחות המזוינים האוקראינים". 

ראש מטה ההגנה הבריטי התייחס גם לספקולציות הרבות שנשמעו בשנים האחרונות בכלל, ובחודשים שחלפו מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, בנושא מצב בריאותו של נשיא רוסיה - והגדיר את הדיווחים לפיהם מצבו "אינו טוב" והוא "עלול למות" הם רק "תקוות שווא".