בריטניה צפויה לחוות היום (שני) את היום החם ביותר במדינה בהיסטוריה שלה. הטמפרטורות צפויות להגיע לשיא שכמותו לא ידעה מעולם, עד כ-41 מעלות צלזיוס. משרד השירות המטאורולוגי (מט"ר) בבריטניה פרסם אזהרת חום קיצוני ביום שני ושלישי ברוב אנגליה, מלונדון ומדרום-מזרח, עד יורק ומנצ'סטר.

בישראל פחות חם מבריטניה | לחצו למזג האוויר בישראל היום

עד היום, הטמפרטורה הגבוהה ביותר בבריטניה הייתה ב-38.7 מעלות צלזיוס, בקיימברידג' בשנת 2019. טמפרטורות גבוהות צפויות גם ברחבי בריטניה, ניתנו אזהרות גם בשאר אנגליה, כל וויילס וחלקים מסקוטלנד. לאחר השריפות שפרצו ברחבי אירופה עקב גל החום הקיצוני, לונדון צפויה להיות אחד המקומות החמים בעולם היום (שני), כשהטמפרטורות מזנקות מעל לסהרה המערבית והקריביים.

אין צל. בריטניה סובלת מגל חום קיצוני (צילום: רויטרס)
אין צל. בריטניה סובלת מגל חום קיצוני (צילום: רויטרס)

גל חום בולנסיה, ספרד (צילום: רויטרס)
גל חום בולנסיה, ספרד (צילום: רויטרס)

מזג האוויר החם יימשך גם ביום שלישי, בו טמפרטורות הלילה צפויות להיות בערך כעשרים מעלות צלזיוס, לפני התקררות ביום רביעי. זו הפעם הראשונה שמשרד המט"ר מפרסם אזהרה חום קיצוני מאז הפעלת המערכת בשנה שעברה.

המשמעות מהמצב הצפוי היא שיהיו "השפעות נרחבות על אנשים ותשתיות", עם "שינויים מהותיים בשיטות העבודה ובשגרת היומיום". חלק מבתי הספר מתכננים לסגור מוקדם, או לא לפתוח בכלל, למרות שהממשלה פרסמה הנחיות לשמור אותם פתוחים.

מחברת משרד התחבורה, Network Rail, שאחראית לתפעול, הפעלה וניהול הרוב הגדול של התחבורה המסילתית בבריטניה, נמסר כי אנשים צריכים לנסוע רק "אם יש צורך דחוף" בימים שני ושלישי, עם כמה ביטולים שכבר הוכרזו, והגבלות מהירות קיימות ברחבי הרשת. חברת הרכבות LNER הודיעה כי לא תפעיל שירותים בין לונדון ללידס ויורק במשך רוב יום שלישי.

לצד האזהרות של משרד המט"ר, סוכנות הביטחון הבריאותי הבריטית פרסמה אזהרת רמה ארבע לאנגליה, שהממשלה מתייחסת אליה כ"מצב חירום לאומי". לאחר פגישת חירום של שרים בשבת, שר הבריאות הבריטי, סטיב ברקלי, אמר כי קיבולת האמבולנסים תגדל, לצד מטפלים נוספים.

יום ראשון היה היום החם ביותר בשנה עד כה עם טמפרטורות שהגיעו עד כ-33 מעלות צלזיוס בפלינטשייר, 32 מעלות צלזיוס בצ'שייר, 27.7 מעלות צלזיוס בארמגה שבצפון אירלנד, ו-26.4 מעלות צלזיוס ב-Auchincruive באיירשייר.