פסגת טהרן: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נחת היום (שלישי) בטהרן לפסגה בה ייפגש עם בכירים מטורקיה ומהמשטר של הרפובליקה האסלאמית. אך, מה שתפס את העין יותר מהכל, התרחש במהלך קבלת הפנים המלכותית שקיבל הנשיא הרוסי בשדה התעופה בטהרן.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במהלך הפסגה בטהרן, פוטין צפוי להשתתף בישיבה מיוחדת עם הנשיא הרוסי, נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, ונשיאן איראן, איברהים ראיסי, אך האם לוח הזמנים הצפוף עומד להשתנות? בזמן ירידתו של פוטין מהמטוס הנשיאותי, ניתן להבחין בתיעוד כי צדו הימני של הגוף מעת משותק, וכי הנשיא הרוסי צולע מעט. 

בריאותו של פוטין הפכה לנושא חם בסוכנויות המודיעין במערב. על פי דיווח באתר "ניוזוויק", המודיעים האמריקאי הגיע למסקנה כי פוטין חולה בסרטן מתקדם, וכי הוא סובל גם ממחלת הפרקינסטון. כמו כן, קצין בשירות הביטחון הפדרלי הרוסי, טען כי פוטין אובחן כחולה בסרטן כבד, וכי יש לו רק שלוש שנים לחיות. בנוסף, ראש מודיעין ההגנה האוקראיני, קיריל בודאנוב, העריך כי פוטין סובל ממספר מחלות קשות נוספות.

כאמור, במהלך הפסגה, תיערך ישיבה מיוחדת בין הנשיאים, ובמהלכה ידונו על המלחמה באוקראינה ועל המצב בסוריה.  בעיתון "הפייננשל טיימס" דווח כי הגעתו של פוטין לטהרן, עשויה לייצר פריצת דרך לסיום המצור הרוסי על נמלי אוקראינה בים השחור, כאשר ארדואן והאו"ם מתווכחים על מנת להבטיח מעבר של מיליוני טונות של תבואה. אוקראינה, האיחוד האירופי וטורקיה הצהירו כי הצדדים קרובים להשגת הסכם, אולי כבר השבוע. זאת, כאשר טרם הפלישה הרוסית, אוקראינה הייתה יצואנית החיטה החמישית בגדולה בעולם וסיפקה חיטה למדינות כמו סוריה ולבנון.