אירופה בוערת: גל חום קיצוני משתולל ברחבי אירופה, בעוד הטמפרטורה בבריטניה הגיעה היום (שלישי) לשיא של מעל 40 מעלות לראשונה. בשל החום הכבד, ראש עיריית לונדון סאדיק חאן הזהיר מפני תקרית גדולה בתגובה להתפשטות השריפות ברחבי הבירה.

גל חום בבריטניה (צילום: רויטרס)
גל חום בבריטניה (צילום: רויטרס)

"מכבי האש של לונדון נמצאים בלחץ עצום, זה קריטי. שימרו על עצמכם", כתב חאן בחשבון הטוויטר שלו. ראש העיר אף תיאר כיצד להימנע משריפות - כולל הימנעות ממנגלים, השארת בקבוקי זכוכית על הדשא, כיבוי סיגריות בצורה לא בטוחה וכן הנחה לדווח על שריפות בזמן אמת. 

במקביל לכך, שר התחבורה, גרנט שאפס, אמר שייקח שנים רבות לתקן את התשתית של בריטניה באופן מלא על מנת להתמודד עם טמפרטורות גבוהות יותר, לאחר שלפחות שני מסלולי נחיתה בשדה התעופה הראו סימני נזק וכמה פסי רכבת נחשפו. כזכור, עד היום, הטמפרטורה הגבוהה ביותר בבריטניה הייתה ב-38.7 מעלות צלזיוס, בקיימברידג' בשנת 2019. 

גם בדרום מערב צרפת כוחות כיבוי רבים נאבקים על מנת להכיל שריפות יער ענקיות שמשתוללות בשל מזג האוויר הקיצוני. כמו כן, דרום ומערב גרמניה ובלגיה נערכו גם לטמפרטורות שעשויות להיות שוברות שיא, כאשר גל החום, אשר מדענים מייחסים לשינויי האקלים, הגיע לצפון ולמזרח.