שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם, ניקי היילי, מתחה ביקורת חריפה על הנשיא המכהן, ג'ו ביידן, במהלך נאום שנשאה בליל יום שני בפסגת וושינגטון ה-17 של "נוצרים מאוחדים למען ישראל" (CUFI). עוד רמזה היילי בוועידה, כי היא תתמודד לבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024. "רק אומרת, לפעמים צריך אישה", היא אמרה. במידה והיילי תצטרף למירוץ על המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, היא תתחרה מול מועמדים פופולריים אחרים, כמו דונלד טראמפ ומושל פלורידה רון דסנטיס. 

השגרירה לשעבר הודיעה: "אם הנשיא (ג'ו ביידן) יחתום על הסכם הגרעין עם איראן, ​​אני אבטיח לך: הנשיא הבא יגרוס אותו ביום הראשון שלה בתפקיד". היא אמרה: "אם אי פעם נראה שאיראן מגיעה לנשק גרעיני, עלינו לפעול, ועלינו לפעול במהירות ובנחישות. הביטחון הלאומי שלנו תלוי בהרחקת הפצצה מאיראן, ואם אמריקה לא תעשה זאת, אז ישראל חייבת, ואנחנו צריכים לעזור להם, או לפחות, לתת לישראל את כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה ולהרוס את תוכנית הגרעין".

היילי מתחה ביקורת על הממשל של נשיא ארה"ב המכהן, ועל מאמציו לנהל משא ומתן עם איראן ולהגיע לפשרה עם המשטר על חתירתו לנשק גרעיני. "בשל חולשתה של אמריקה, איראן נמצאת בעמדה החזקה ביותר שהייתה אי פעם. כולם יודעים מה איראן רוצה: היא רוצה נשק גרעיני, היא רוצה טילים בליסטיים לשאת את הנשק הגרעיני הזה, והיא רוצה להשתמש בטילים ובגרעין כדי להשמיד גם את ישראל וגם את אמריקה", אמרה היילי.

עוד הוסיפה השגרירה לשעבר על ביידן: "הנשיא נואש לחזור להסכם הגרעין עם איראן. הוא הבהיר את זה, והוא אמר שהוא יעשה כמעט הכל כדי לגרום למנהיגים הדתיים באיראן לחתום על הקו המקווקו".

עוד ביקורת שמתחה היילי על ביידן היייתה לגבי התנהלותו במהלך נסיעתו האחרונה לישראל ולערב הסעודית. היא אמרה שביידן נרתע מדי מהתחייבות לרעיון שארה"ב תשתמש בכוח צבאי כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני אם הדיפלומטיה תיכשל. היא אמרה שזה נשמע "כמו בלוף" והיה "מביך".

היילי, מושלת דרום קרוליינה לשעבר, דחתה את החלטת ממשל ביידן לתת סיוע כספי לרשות הפלסטינית, שלדבריה משלמת למשפחות הטרוריסטים, ובכך משתמשת בדולרי מס אמריקאיים כדי לתקוף את בת בריתה. היא ציינה כי רוב הסיוע הכספי יעבור ל"קבוצת הטרור האנטישמית", אונר"א, אותה תיארה כאחד הענפים הגרועים ביותר של האו"ם.

עוד אמרה השגרירה לשעבר כי לגישתו של ביידן בביקור היו מסרים מעורבים, מה ששיבש את ההתקדמות הדיפלומטית באזור, והוסיפה: "הפחד הכי גדול של מנהיגי הדת באיראן הוא שאמריקה, סעודיה וישראל יפעלו יחד".

ניקי היילי  (צילום: רויטרס)
ניקי היילי (צילום: רויטרס)

היילי התייחסה לאמריקה וטענה כי "איראן, צפון קוריאה, סין ורוסיה התעודדו מהתפיסה של חולשת ארה"ב בשל כישלונותיה במהלך נסיגתה מאפגניסטן". היא הוסיפה: כשאמריקה חלשה, הרוע שולט", וטענה כי "אם אמריקה לא הייתה נכשלת כל כך באפגניסטן, לעולם לא הייתה מתקיימת מלחמה באוקראינה".

מלבד היילי, נאמו בוועידה מספר דוברים אמריקאים וישראלים. ביניהם היו הכומר האמריקאי ומייסד CUFI, ג'ון הייגי, והשגריר בארה"ב מייקל הרצוג. שגריר בחריין בארה"ב שייח' עבדולה בן ראשיד אל חליפה ושר ההגנה בני גנץ הקליטו הודעות שהושמעו בוועידה.