יוצא בתשואות רמות: ראש ממשלת בריטניה הפורש בוריס ג'ונסון נפרד היום (רביעי) מהפרלמנט הבריטי בדרכו הייחודית, כשהוא מצטט את אמירתו המפורסמת של ארנולד שוורצנגר מהסרט "שליחות קטלנית 2": "אסטה לה ויסטה, בייבי", ביטוי שמשמעותו "עד הפעם הבאה". בתום דבריו, זכה ג'ונסון למחיאות כפיים סוערות מחברי המפלגה השמרנית.

תם הטקס: עלייתו ונפילתו של בוריס ג'ונסון כראש ממשלת בריטניה
אלו המועמדים להחלפת ג'ונסון: איך התהליך יתרחש ומתי? כל הפרטים
פארטי-גייט, אי-אמון ועזיבת אנשי סגל: השנה הקשה של בוריס ג'ונסון

בוריס ג'ונסון נפרד מהפרלמנט הבריטי: "אסטה לה ויסטה, בייבי" (רויטרס)

את דברי הפרידה מבית המחוקקים פתח ג'ונסון בכמה עצות מועילות: "אני רוצה לנצל את השניות האחרונות, אדוני היושב-ראש, כדי לתת כמה מילות עצה ליורש שלי, מי שהוא או היא יהיו. מספר אחד, הישאר קרוב לאמריקאים. תעמוד בעד האוקראינים. תעמוד על החופש. ודמוקרטיה בכל מקום. לקצץ מסים ולשחרר את הרגולציה בכל מקום שאתה יכול כדי להפוך את זה למקום הטוב ביותר לחיות ולהשקיע בו, וזהו.

"אני אוהב את האוצר, אבל זכור שאם תמיד היינו מקשיבים לאוצר, לא היינו בונים ה-M25 או מנהרת התעלה. התמקדו בדרך שלפניכם. התמקדו בכביש שלפניכם. אבל זכרו תמיד לבדוק את המראה האחורית. וזכרו, זכרו. מעל הכל, זה לא טוויטר שקובע. אלה האנשים ששלחו אותנו הנה. וכן, השנים האחרונות היו הזכות הגדולה ביותר בחיי. וזה נכון שעזרתי להשיג את הרוב הגדול ביותר בטורי במשך 40 שנה ושינוי מערך עצום בפוליטיקה בבריטניה".

"שינינו את הדמוקרטיה והחזרנו את העצמאות הלאומית שלנו כפי שאומר ידידי הנכבד והנכון. עזרנו, עזרתי להעביר את המדינה הזו דרך מגיפה ולעזור להציל מדינה אחרת מברבריות. ולמען האמת, זה מספיק כדי להמשיך. המשימה ברובה הושגה לעת עתה", סיכם ג'ונסון.

"אני רוצה להודות לך אדוני היושב-ראש, אני רוצה להודות לכל הצוות הנפלא של בית-הנבחרים, אני מודה, לכל חבריי ועמיתיי, אני רוצה להודות לחבר הנכבד שלי ממול. אדוני היושב-ראש, אני רוצה להודות לכולם כאן. אסלה לה ויסטה, מותק. תודה". בית הנבחרים הגיב לדבריו בתשואות סוערות. 

בוריס ג'ונסון מודיע על התפטרותו מתפקיד ראש ממשלת בריטניה (רויטרס)

כזכור, ג'ונסון נאלץ להתפטר החודש לאחר שאיבד באופן דרמטי את תמיכת המחוקקים שלו בעקבות חודשים של שערוריות, כולל הפרות של סגר הקורונה. המירוץ להחלפתו יימשך היום עם בחירת שתי המעומדות האחרונות - השלב הלפני אחרון בקרב ירושה צמוד.

שר האוצר לשעבר רישי סונק, שרת החוץ ליז טרוס ושרת הסחר הזוטרה פני מורדאנט נותרו בתחרות, ושתיים מהן יישארו בהתאם להצבעת מחוקקי המפלגה השמרנית.

לאחר מכן, שני המועמדים האחרונים יאבקו על תמיכתם של כ-200,000 חברי המפלגה כשהמנצח או המנצחת, שיוכרז ב-5 בספטמבר, יהפוך אוטומטית לראש ממשלה מכיוון שהשמרנים מחזיקים במספר המושבים הגדול ביותר בפרלמנט.