המשך לפסגת טהרן? המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, צייץ היום (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו מילות תמיכה בנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וכתב כי "עמדותיו נגד הציונים ראויות לשבח".

חמינאי לפוטין בפסגת טהרן: "משבח את המדיניות הרוסית נגד ישראל"
שנתיים לאחר המבוכה: צפו בנקמה של ארדואן בפוטין במהלך פסגת טהרן
האם פוטין "הלך מוזר" בקבלת הפנים בטהרן? התיעוד שמעורר סערה ברשת

הציוץ מגיע לאחר פגישתם של פוטין וחמינאי, בעקבותיה אמר המנהיג האיראני כי "טהרן ומוסקבה צריכות לשמור על ערנות מפני 'הונאה מערבית'. כך שתי המדינות ייהנו משיתוף פעולה ארוך טווח".

עוד אמר המנהיג העליון של איראן כי "תקיפות צבאיות בסוריה יפגעו באזור ויועילו לטרוריסטים". בתוך כך דווח ב"רויטרס", כי מפקד הצבא האיראני היידרי אמר ש"טהרן מוכנה לייצא ציוד צבאי ונשק". דבריו של המפקד מגיעים ברקע הדיווח על המל"טים שאיראן תמכור לרוסיה בשביל הלחימה באוקראינה.

כידוע, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע אתמול לביקור בטהרן, במסגרתו לקח חלק בפסגת פורום אסטנה, שנועדה לדון בענייני סוריה, עם מארחו הנשיא אברהים ראיסי ועם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. הביקור בא על רקע שיתוף הפעולה הצבאי והכלכלי בין שתי המדינות והמידע כאמור על הגברת אספקת המל"טים האיראניים לרוסיה. לפי משקיפים באזור, הכוונה היא ליצור ציר נגדי לזה שבונה ארה"ב במזרח התיכון.

"ביטוי לתחרות על סדר עולמי חדש": בכיר ביטחוני לשעבר מנתח את הפסגה בטהרן

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לטלוויזיה האיראנית לקראת הביקור, כי הוא מקווה ששתי המדינות "יחתמו בקרוב על הסכם שותפות אסטרטגית מקיף". הוא הוסיף: "הגבלות וסנקציות הן המחיר שרוסיה ואיראן חייבות לשלם עבור ריבונותן". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>