לצד גל החום הקטלני באירופה, מאות מילוני בני אדם הוזהרו בארצות הברית מפני טמפרטורות שוברות שיאים, בשל גל חום שמתפשט ברחבי המדינה. תחנות שירות מזג האוויר הלאומי בלאס וגאס, דרום דקוטה, טקסס ואוקלהומה מדדו טמפרטורה של 44 מעלות ובטקסס ואוקלהומה נמדדו טמפרטורות שיא של 46 מעלות.

"יהיה עוד יותר קיצוני": התחזית המבהילה בעקבות גל החום באירופה

בעמק המוות המדברי שבמזרח מדינת קליפורניה הטמפרטורות חצו את רף ה-50 מעלות. הטמפרטורה החמה ביותר שנרשמה אי פעם בעמק המוות הייתה 56.7 מעלות ב-1913. במהלך גל החום שהגיע לשיא עם שיא זה, חמישה ימים רצופים הגיעו ל-54 מעלות צלזיוס ומעלה. חשוב לציין כי כמה מטאורולוגים חולקים על הדיוק של מדידת הטמפרטורה. 

חום קיצוני בעמק המוות (צילום: REUTERS/Steve Marcus)
חום קיצוני בעמק המוות (צילום: REUTERS/Steve Marcus)

שירות מזג האוויר הלאומי התריע ואמר שהחום העז צפוי להשפיע על חלקים גדולים במדינת, מטקסס ולואיזיאנה ועד קנזס ומיזורי. בנוסף לכך השירות הציב חלקים מלואיזיאנה, נברסקה, אוקלהומה וטקסס תחת "אזהרות דגל אדום". אזהרות אלו אומרות שתנאי מזג האוויר, כגון חום גבוה, לחות נמוכה ורוחות חזקות, יחד עם צמחייה יבשה מספקים את התערובת המושלמת לשריפות שעלולות לצאת במהירות משליטה.

כ-85 שריפות גדולות בערו עד כה ביותר משלושה מיליון דונם ב-13 מדינות, כך לפי מרכז האש הבין-סוכני הלאומי. שריפת ענק במערב דאלס כילתה מספר בתים ומספר שנאים התפוצצו בסכר הובר המספק חשמל לקליפורניה, נבאדה ואריזונה.

כ-10 מעלות מעל הממוצע: גל חום חריג גם בצפון גרינלנד  

במקביל לכך, מספר ימים של מזג אוויר חם בצורה יוצאת דופן בצפון גרינלנד גרמו להמסה מהירה של קרחונים. הטמפרטורו גבוהות בכ-10 מעלות מעל הממוצע, אמרו מדענים ל-CNN. על פי הערכות כמות הקרח שנמסה בגרינלנד בין ה-15 ל-17 ביולי בלבד  שווה לכ-6 מיליארד טון מים ליום. "ההמסה בשבוע האחרון אינה נורמלית". אמר טד סקמבוס, מדען מחקר בכיר במרכז הנתונים הלאומי לשלג וקרח באוניברסיטת קולורדו. 

גרינלנד (צילום:  REUTERS/Hannibal Hanschke)
גרינלנד (צילום: REUTERS/Hannibal Hanschke)

המחקר האחרון מצביע על מצב רעוע יותר באי הקפוא ביותר של חצי הכדור הצפוני. בשנת 2020, מדענים גילו ששטח הקרח של גרינלנד נמס מעבר לנקודת האל-חזור. קצב ההיתוך בשנים האחרונות עולה על כל מה שחוותה גרינלנד ב-12,000 האחרונים טמספיק כדי לגרום לשינוי מדיד בשדה הכבידה מעל גרינלנד.