ראש ה-CIA, ווילאם ברנס, התייחס אמש (רביעי) לשמועות על מצבו הבריאותי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וטען כי הוא "בריא מדי". זאת, ברקע השמועות על כך שהנשיא הרוסי סובל ממחלה בזמן שהוא ממשיך במלחמתו באוקראינה. 

התמיכה המפתיעה בנשיא רוסיה: "עמדותיו של פוטין ראויות לשבח"

ברנס, שנשא דברים בפורום האבטחה של אספן, ציין כי הצהרתו "אינה פסק דין מודיעיני רשמי". ובכל זאת, בהתחשב בעמדתו, הערתו של ברנס עשויה לסייע בהפחתת התקוות בקרב יריביו של פוטין.

כזכור, נשיא רוסיה נחת השבוע בטהרן לפסגה בה עם בכירים מטורקיה ומהמשטר של הרפובליקה האסלאמית. אך, מה שתפס את העין יותר מהכל, התרחש במהלך קבלת הפנים המלכותית שקיבל הנשיא הרוסי בשדה התעופה בטהרן. כאשר בזמן ירידתו של פוטין מהמטוס הנשיאותי, ניתן להבחין בתיעוד כי צדו הימני של הגוף מעת משותק, וכי הנשיא הרוסי צולע מעט. 

בריאותו של פוטין הפכה לנושא חם בסוכנויות המודיעין במערב. על פי דיווח באתר "ניוזוויק", המודיעים האמריקאי הגיע למסקנה כי פוטין חולה בסרטן מתקדם, וכי הוא סובל גם ממחלת הפרקינסטון. כמו כן, קצין בשירות הביטחון הפדרלי הרוסי, טען כי פוטין אובחן כחולה בסרטן כבד, וכי יש לו רק שלוש שנים לחיות. בנוסף, ראש מודיעין ההגנה האוקראיני, קיריל בודאנוב, העריך כי פוטין סובל ממספר מחלות קשות נוספות.