קרב ראש בראש במפלגה הרפובליקנית: לקראת הפריימריז במפלגה הרפובליקנית למועמד מטעמם לבחירות למושל אריזונה, סגן נשיא ארצות לשעבר, מייק פנס, העמיד מועמדת מטעמו לתפקיד. היא תתמודד מול המתמודדת בתמיכתו של הנשיא לשעבר, דונאלד טראמפ. מדובר בהתמודדות מסקרנת במיוחד, לאחר שפנס כיהן כסגנו של טראמפ, ויחסיהם הסתיימו בטונים צורמים, בעקבות סירובו של פנס לקיים את דרישתו של טראמפ לביטול תוצאות הבחירות. 

"הרבה אנשים ישמחו": טראמפ פיזר רמז עבה בנוגע לאפשרות שירוץ ב-2024

תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

קארי לייק, המועמדת מטעמו של טראמפ, היא מגישת טלוויזיה לשעבר שתמכה בטענתו של הנשיא לשעבר כי הבחירות לנשיאות ב-2020 זויפו עקב הונאת בוחרים נרחבת. בתמיכתו של פנס, תתמודד קארין טיילור רובסון. הפריימריז מטעם המפלגה צפויים להתקיים ב-2.8, והנשיא וסגנו לשעבר צפויים לערוך בשישי הקרוב אירועי קמפיין, בו יאשרו את מועמדותן של השתיים.

"כאשר הדמוקרטים באריזונה רודפים אחר סדר היום הפזיז של ביידן-האריס, קארין טיילור רובסון היא המועמדת היחידה לתפקיד המושל שתשמור על בטיחות הגבול של אריזונה ועל הרחובות בטוחים, תעצים הורים ותיצור בתי ספר נהדרים וקידום ערכים שמרניים", קארין היא הבחירה הטובה ביותר לעתידה של אריזונה, ואני גאה לתמוך בה", התייחס פנס למועמדת מטעמו.

פנס אישר כי יופיע יחד איתה באירועי הקמפיין המתוכננים לשישי בפיניקס ובדרום אריזונה. באותו היום, טראמפ אמור לעמוד בראש עצרת פוליטית לתמיכה בלייק, שנקבעה מחדש בעקבות מותה של אשתו הראשונה, איוונה טראמפ.

יחסיהם של טראמפ ופנס היו טובים לאורך רוב כהונתו של הנשיא לשעבר, אך כאמור, לאחר שפנס סרב לדרישתו של טראמפ לבטל את תוצאות הבחירות בהן ניצח הנשיא ביידן, יחסיהם עלו על שרטון. בנוסף, ישנה סבירות לא מבוטלת שהשניים יתמודדו ראש בראש על ראשות המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות ב-2024.

ב-6.1.21, פנס, בתפקידו כסגן הנשיא, עמד בראש מושב הקונגרס שאישר את ניצחונו של ביידן בבחירות. במהלך הפשיטה על הקפיטול, תומכיו של טראמפ חיפשו בבניין גם את פנס, שאותו כינו "בוגד" ואיימו לתלות אותו משום שלא מנע את אישורו של ביידן.