האתר "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה באיראן דיווח היום (חמישי) כי יאדאללה ח'אמתי, קציר בכיר במשמרות המהפכה, נעצר ונחקר על ידי המוסד באיראן. על פי הדיווח ח'אמתי הודה כי הוא מעורב בהברחת נשק ללבנון, סוריה, עיראק ותימן. כמו כן, בתיעוד שהופץ באתר האיראני נראה ככל הנראה אותו קצין כשהוא אומר: "מתחרט על מה שאני עושה. לא הייתי צריך לעשות את זה ואני ממליץ לכל השותפים שלי לא לעשות את זה".

חשש באיראן: "התחושה היא שישראל הקימה בלב טהרן ארגון רחב היקף"

הדיווח על מעצרו של הקצין מתפרסם על רקע גל מקרי מוות של בכירים בארגון בתקופה האחרונה. בחודש שעבר שני חברים ביחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה נהרגו במהלך משימה וב"תאונת דרכים" בעיר חומיין שבצפון מזרח המדינה. מותם של השניים מצטרף למותו של מהנדס הטילים ד"ר איוב אנטזארי, ככל הנראה עקב הרעלה מכוונת. 

קודם לכן, חוסל ביריות חסן סיאד ח'ודאיארי, קצין בכיר במשמרות המהפכה האיראנים. על פי הפרסומים באיראן, שני מתנקשים רכובים על אופנוע ירו חמש פעמים בקצין הבכיר בעת שישב במכוניתו ליד ביתו ברחוב מוג'הידין-אי-אסלאם במזרח טהרן.

במקביל, בחודש שעבר נעצר גנרל איראני בכיר שהיה ממונה על יחידת אבטחת האישים במשמרות המהפכה בחשד לריגול עבור ישראל, כך דווח בעיתון "הניו יורק טיימס". על פי הדיווח, מעצרו של הגנרל הגיע כחודשיים לאחר שכמה עשרות מעובדי תוכנית פיתוח הטילים של משרד הביטחון נעצרו בחשד להדלפת מידע צבאי מסווג, כולל שרטוטים מתוכניות פיתוח טילים, לישראל.