המלחמה באירופה: בצל המשך הפלישה הרוסית, המודיעין הצבאי של אוקראינה דיווח היום (חמישי) כי רוסיה השתמשה בכ-60% ממאגרי הטילים המדויקים שהיו ברשותה, ערב המלחמה, כולל טילי איסקנדר, קליבר וטילי שיוט אוויר-קרקע. לפי הערכת המודיעין, הסנקציות המערביות מקשות על ייצור של טילים חדשים, אולם הרוסים עדיין מחזיקים בכמות גדולה של טילים ופצצות מימי ברה"מ.

רעיית זלנסקי התחננה בפני ארה"ב: "עזרו לנו לעצור את הטרור נגד האוקראיניים"

חדר מלחמה: המומחים הישראלים שמסייעים לאוקראינים להתמודד עם הטראומה

שר החוץ הרוסי: "היעדים באוקראינה השתנו, כוללים שליטה בשטחים חדשים"
 
בתוך כך, מדינות המערב הודיעו כי הן ממשיכות לספק נשק לצבא האוקראינה. בריטניה מסרה כי תשלח לאוקראינה יותר מ-1,600 טילים נגד טנקים ועשרות משגרי ארטילריה במסגרת משלוח הנשק. זאת, "על מנת לסייע לצבא האוקראיני בחיזוק ההגנה נגד הצבא הרוסי", כך מסר שר ההגנה של בריטניה, בן וואלאס. שר ההגנה הוסיף כי "יחד עם השותפים הבינלאומיים שלנו, נבטיח לאוקראינה את הכלים להגן על עצמה, מפני הפלישה הבלתי חוקית של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. כמו כן, הדגיש כי מדינתו תספק גם מערכות מכ"ם, מל"טים ו-50 אלף כדורי תחמושת.

במקביל, גורם רשמי במשרד ההגנה האמריקאי, מסר לרשת "סקיי ניוז" בערבית, כי ארה"ב מתכננת לפרוס את מערכת ה-Hymers בפולין. "הצבא הרוסי ספג אבדות כבדות בעקבות השימוש במערכת ירי הרקטות, והיא אינה מסוגלת להשמיד מערכות אלו".

כזכור, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הגיב אמש להודעת הבית הלבן אמש, לפיה רוסיה ערוכה לספח שטחים נוספים מאוקראינה. לברוב טען כי "יעדי המבצע באוקראינה השתנו, הם כוללים מעכשיו שליטה בשטחים חדשים". עוד הוא אמר כי "אם מדינות המערב יספקו כלי נשק לקייב, היעדים הגיאוגרפיים באוקראינה המיועדים לפגיעה יתרחבו עוד יותר". עוד ציין שר החוץ כי המטרות הגיאוגרפיות של פעולת רוסיה באוקראינה השתנו מלואנסק ודונייצק למספר טריטוריות אחרות.

מוקדם יותר, מסר דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, כי רוסיה "הכשירה את הקרקע" לסיפוח שטחים נוספים באוקראינה. עוד הוסיף: "אנחנו יודעים מהם הצעדים הבאים של רוסיה. הם מתכוונים לספח אזורים כמו חרסון, דונצק ולוהאנסק. זה צפוי לקרות בהמשך השנה, אולי לקראת הבחירות האזוריות ברוסיה בספטמבר".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>