מטוסי קרב רבי עוצמה עשויים להישלח לאוקראינה, כחלק מהמאמצים לחזק את צבאה במלחמה מול רוסיה, כך מסר היום (חמישי) צ'ארלס בראון, ראש המטה של חיל האוויר האמריקאי. בנוסף, גורמים אמריקאים אף שוקלים להכשיר טייסים אוקראינים, כחלק מחבילת תמיכה עתידית.

רעיית זלנסקי התחננה בפני ארה"ב: "עזרו לנו לעצור את הטרור נגד האוקראיניים"

סכום עתק: נשיא ארה"ב ביידן העביר בקשה לסיוע צבאי והומניטרי לאוקראינה

במהלך הדברים שנשא בראון, הוא הדגיש כי אלו לא יהיו מטוסים מתוצרת רוסית, והעלה את האפשרויות של מטוסי קרב אמריקאים, מטוסי גריפן שוודיים ומטוסי קרב "רפאל", מתוצרת צרפת כאפשרויות אפשריות. במסיבת עיתונאים שקיים הפנטגון, גנרל מארק מיילי, העלה גם הוא את האפשרות להכשרת טייסים אקראינים: "אנחנו בוחנים מגוון רחב של אפשרויות לשיפור הכשרת טייסים".

ביידן במתקפה על פוטין: "דיקטטור שמבצע רצח עם באוקראינה - העדויות נערמות" (צילום: רויטרס)

נראה כי מדובר בשינוי מדיניות של האמריקאים בנושא הסיוע הצבאי לאוקראינה. מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר, דרשה אוקראינה בראשותו של הנשיא זלנסקי, לקבל סיוע של מטוסי קרב, אך האמריקאים סירבו לכך בתוקף, בטענה כי הדבר עלול לגרור לעימות חריף נוסף עם הרוסים.

במהלך חודש מרץ, סירבה ארצות הברית להעביר לאוקראינה מטוסי קרב מפולין. ורשה הציעה לשלוח את צי המטוסים שלה מהתקופה הסובייטית לבסיס האווירי של צבא ארה"ב, כדי שיועברו בסופו של דבר לאוקראינה, אך האמריקאים כאמור, סירבו לכך בתוקף.