נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אובחן כחיובי לנגיף הקורונה, כך הודיע היום (חמישי) הבית הלבן. דוברת המעון הרשמי, קארין ז'אן פייר, אמרה בהצהרה לתקשורת כי ביידן, "חווה תסמינים קלים מאוד" והחל לקחת תרופה מסוג פקסלווויד".

בתגובה לאבחונו כחיובי לקורונה, פרסם הנשיא האמריקאי הודעה בטוויטר, וכתב: "אני מסתדר מצוין, תודה על הדאגה שלכם". בנוסף, הוא ציין כי התקשר לחבר קונגרס וראש עיר אותם היה אמור לפגוש היום במסגרת אירוע שתוכנן, והתנצל בפניהם על כך שלא יוכל להגיע.

ביידן בן ה-79, קיבל את שתי המנות הראשונות של החיסון לקורונה בדצמבר 2020 ובינואר 2021, ולאחר מכן קיבל שתי זריקות בוסטר בספטמבר 2021 ובמרץ 2022. ביום שלישי האחרון ערך הנשיא בדיקת קורונה בה נמצא שלילי. 

הנשיא ביידן התחסן במנת הבוסטר: "זו מגפת הלא מחוסנים"

בשנתו הראשונה בתפקיד, ביידן נמנע ממפגשים פנימיים גדולים, הבית הלבן הטיל חובה על עטיית מסכות, ועובדי הצוות היו מקיימים באופן קבוע פגישות זום מאחורי דלתות סגורות במשרדיהם, במקום להתכנס לפגישות אישיות. חלק מאמצעי הזהירות הללו דעכו במהלך 2022. הממשל גדש את החדר המזרחי לאירועים , ואף חידשה את הסיורים הציבוריים.

אם מצבו של ביידן ידרדר, תהיה לו האפשרות להעביר זמנית את הסמכות הנשיאותית לסגנית הנשיא קמלה האריס באמצעות התיקון ה-25 לחוקה.