דובר משטרת אזור מכה הודיע היום (שישי) בהצהרה לכלי תקשורת מקומיים כי אזרח מקומי נעצר בחשד שסייע לגיל תמרי להיכנס ולצלם במכה. 

סערה סביב כתבת גיל תמרי במכה: זה מה שחשבו ינון מגל וחיים לוינסון

לדברי הדובר, מדובר בהפרה מפורשת של התקנות האוסרות על לא-מוסלמים להיכנס למתחם. כמו כן ציין כי כל המבקרים בממלכה צריכים לכבד ולציית לתקנות במיוחד לגבי המסגדים והאתרים הקדושים. "כל הפרה מסוג זה נחשבת לפשע שלא נסבל, ועונשים מתאימים יופעלו על העבריינים על פי התקנות הרלוונטיות", הוסיף.

בנוסף לכך ולפי אותו דובר, הפרקליטות הסעודית בוחנת את האפשרות לנקוט בצעדים משפטיים גם נגד תמרי, זאת כאמור לאחר מעצרו של האזרח ונקיטת הצעדים המשפטיים נגדו. 

כזכור, הכתבה של עורך חדשות החוץ של רשת 13 בעיר הקדושה ביותר למוסלמים, עוררה סערה גדולה בעולם הערבי, זאת למרות האיסור החריף של הדת המוסלמית, לפיו הכניסה לעיר אסורה למי שאינו מוסלמי. כתוצאה מפרסום הכתבה, נפוץ בפייסבוק ההאשטאג: "יהודי במקום האסור" ומאות תגובות קשות פורסמו ברשתות החברתיות

מוחמד סעוד, בלוגר סעודי הידוע בחיבתו לישראל, צייץ: "חברים יקרים שלי בישראל, כתב שלכם נכנס לעיר מכה הקדושה לאיסלאם, וצילם בלי בושה, זה כמו שאני אכנס לבית הכנסת ואקרא בתורה, בושה וחרפה ערוץ 13, תתביישו ככה לפגוע בדת האיסלם, אתם חצופים". 

מ"חדשות 13" נמסר בתגובה: "ביקורו של עורך חדשות החוץ גיל תמרי במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך.  נבהיר: סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. האני מאמין העיתונאי, מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון.  עקרונות אלה הנחו אותנו גם במשימה העיתונאית הזאת, שאפשרה לצופים רבים מגע ראשוני כמעט בלתי אמצעי עם המקום החשוב הזה. זאת יחד עם הסקרנות וההתרגשות בישראל סביב היחסים המתהדקים עם סעודיה. לתפיסתנו, הידיעה וההכרה של מקום חשוב ממקור ראשון, רק תורמות להגברת הסובלנות הדתית והשיח מתוך למידת והכרת אמונות האחר".

גיל תמרי צייץ את תגובתו: "ברצוני להדגיש כי הביקור במכה לא נועד לפגוע במוסלמים או בכל אדם אחר. אם מישהו נפגע מהכתבה, אני מתנצל עמוקות. המטרה הייתה להציג את החשיבות של מכה ואת יופייה".