כלי תקשורת בטורקיה דיווחו הערב (שישי) כי המשטרה עצרה שלושה אזרחים איראנים החשודים בתכנון פיגועים נגד ישראלים באיסטנבול. עוד דווח כי השלושה נעצרו ב-14 ביולי, "במסגרת החלק השני של מבצע סיכול פיגועים נגד ישראלים בטורקיה". 

חשודה אחת שוחררה בתנאים מגבילים ונאסר עליה לצאת מהארץ, ושאר החשודים נעצרו. במהלך המבצע נתפסו והוחרמו שלושה אקדחים, שני לייזרים שחורים שהוצמדו לאקדח, שלושה משתיקי קול ומספר רב של מחסניות.

בשלב זה עצורים במדינה בסך הכל שבעה אזרחים איראנים בחשד לניסיון פגיעה בישראלים, לאחר שארבעה חשודים נעצרו ב-29 ביוני לאחר שערכו סיור סביב מלון. 

כזכור, לפני כחודש האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי העלה את אזהרת המסע לטורקיה לרמה 4, החמורה ביותר. זאת לנוכח איומים ממשיים לחייהם של ישראלים המבקרים במדינה. כאשר, בסופו של דבר, לאחר שבועות ארוכים של מתיחות היא הורדה חזרה לרמה 3.

בעקבות כך, ראש חטיבת המודיעין של המל"ל יוסי אדלר הסביר בתדריך לעיתונאים כי "אנחנו מתייחסים לאזור כמו אל שדה מוקשים, כרגע חוזרים למה שהיה עד לפני מספר שבועות, אזהרת המסע לא הורדה לחלוטין רק הוחזרה לרמה 3". למרות זאת, המל"ל המליץ לבחון נחיצות נסיעות לטורקיה, זאת על רקע אפשרות להמשך מאמצים איראנים להוציא אל הפועל פיגועים בזירה זו גם בעתי