המלחמה באירופה: בצל המשך הלחימה הקשה במוקדים רבים באוקראינה, הנשיא וולודימיר זלנסקי ערך ראיון מיוחד לעיתון "וול סטריט ג'ורנל", והצהיר כי "מבלי שרוסיה תחזיר את השטחים, המלחמה תימשך". זאת, על רקע דבריו של שר החוץ, סרגיי לברוב, כי רוסיה ערוכה לספח שטחים נוספים. לברוב טען בנוסף כי "יעדי המבצא באוקראינה השתנו, הם כוללים מעכשיו שליטה בשטחים החדשים".

בתוך כך, זלנסקי הוסיף כי "הפעולות של רוסיה בשטחים שכבשה, יעודדו סכסוך רחב יותר, ויעניקו למוסקבה הזדמנות לחמש את עצמה לקראת הסיבוב הבא". הנשיא האוקראיני התייחס גם למערכת הרקטות המתקדמת (HIMARS) שסופקה על ידי ארה"ב, והצהיר כי "אספקת הנשק של המערב, על אף שהיא עושה הבדל מהותי, נמוכה בהרבה ממה שאוקראינה צריכה לעשות כדי לשנות את כיוון המלחמה".

בהמשך, הדגיש הנשיא האוקראיני כי "קודם כל יש לשחרר את השטחים ואז נוכל לנהל משא ומתן ולדון כיצד נוכל לחיות אחד לצד השני במאה השנים הבאות. יש צורך דחוף יותר במערכות הגנה אווירית שעלולות למנוע מרוסיה להמטיר טילים ארוכי טווח על הערים האוקראיניות הנמצאות במרחק של מאות קילומטרים מזירות הקרב". כמו כן, התייחס זלנסקי להסכם התבואה שנחתם עם רוסיה. לדבריו, "הוויתורים הדיפלומטים של מוסקבה עשויים לייצב מעט את השווקים, אך יספקו רק הפוגה זמנית".

בתוך כך, הצבא הרוסי הפציץ מטרות בנמל אודסה, למרות הסכם התבואה שנחתם בין הצדדים. שגרירת ארה"ב בקייב אמר כי "יש להעמיד את מוסקבה באחריות לתקיפות המקוממות באודסה". 

כזכור, שתי המדינות הגיעו להסכמות על חידוש ייצוא החיטה דרך הים השחור. נציגי המדינות חתמו אמש על הסכם בתיווך האו"ם בטורקיה. בפגישה, שנערכה באיסטנבול, נכחו מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. העסקה נועדה להבטיח מעבר בטוח של מוצרי דשן מתוצרת רוסיה, החיוניים להבטחת ביטחון מזון גלובלי. זאת, על רקע המאמצים להקל על משבר מזון עולמי שעוררה פלישת רוסיה לאוקראינה.

גורמים רשמיים באו"ם אמרו שהם מקווים שהמשלוחים המקדימים יוכלו להתחיל כבר בשבת, בתקווה להגיע לרמות הייצוא שלפני המלחמה משלושת הנמלים האוקראינים - קצב של חמישה מיליון טון דגנים בחודש - תוך שבועות. גוטרש אמר במעמד החתימה כי עסקה כזו בין שתי מדינות בעת מלחמה היא "חסרת תקדים" וכי היא "תביא הקלה למדינות מתפתחות על סף פשיטת רגל ולאנשים הפגיעים ביותר על סף רעב". כמו כן, ציין כי ההסכם "יעזור לייצב את מחירי המזון העולמיים, שכבר היו ברמות שיא עוד לפני המלחמה - סיוט אמיתי למדינות מתפתחות".