שורת גינויים ברחבי העולם בעקבות התקיפה הרוסית בנמל אודסה אמש, במסגרתה הופצצו מטרות בנמל, למרות הסכם התבואה שנחתם בין שני הצדדים, ואשר היה אמור להביא לחידוש ייצוא החיטה דרך הים השחור. יחד עם זאת, אוקראינה הודיעה היום (שבת) כי תמשיך לייצא את התבואה מהנמלים. נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, אמר כי ההתקפות באודסה הן עדות לכך שרוסיה תמצא דרכים להפר את התחייבויותיה. צבא אוקראינה הודיע כי הטילים לא גרמו לנזק רב בנמל.  

צפו בתיעוד מההפצצה:

שגרירת ארה"ב באוקראינה תקפה את רוסיה בתגובה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "התקיפה הרוסית על הנמל היא בבחינת שערורייה. הקרמלין ממשיך להשתמש במזון כנשק. יש להעמיד את מוסקבה באחריות לתקיפות המקוממות".

יממה לאחר הסכם התבואה: רוסיה הפציצה בנמל אודסה; זלנסקי מתנגד להפסקת אש
האזהרה הדרמטית של הבית הלבן: זהו המהלך הבא של רוסיה
נשיא אוקראינה זלנסקי בצעד דרמטי: פיטר שורת שגרירים ברחבי העולם

מטעמו של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, נמסר: "מגנה את התקיפות בנמל באודסה, כל הצדדים התחייבו להסכם התבואה. המוצרים האלה נחוצים על מנת להקל על משבר המזון העולמי, ועל סבלם של מיליוני בני אדם".

שרת החוץ הגרמנית, אנלנה ברבוק, הגיבה גם היא: "התקיפה הפחדנית על הנמל מראה שכל חתימה של הנהגת רוסיה כרגע היא חסרת חשיבות". 

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר: "האיחוד האירופי מגנה בחריפות את פגיעת הטילים הרוסיים בנמל הים באודסה. מדובר בפגיעה ביעד חיוני לייצוא תבואה, זאת יום בלבד לאחר חתימת הסכמי איסטנבול. רוסיה מתעלמת מהחוק הבינלאומי ומהתחייבויותיה". 

כזכור, שתי המדינות הגיעו להסכמות על חידוש ייצוא החיטה דרך הים השחור. נציגי המדינות חתמו על ההסכם בתיווך האו"ם בטורקיה. בפגישה, שנערכה באיסטנבול, נכחו מזכ"ל האו"ם ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. העסקה נועדה להבטיח מעבר בטוח של מוצרי דשן מתוצרת רוסיה, החיוניים להבטחת ביטחון מזון גלובלי. זאת, על רקע המאמצים להקל על משבר המזון העולמי שעוררה פלישת רוסיה לאוקראינה.