שגרירת ארה"ב באוקראינה ברידג'ט ברינק סיפרה אתמול כי הממשל האמריקאי בוחן "ברצינות" את האפשרות להכריז על רוסיה כמדינה תומכת טרור, כפי שהאוקראינים מבקשים בשבועות האחרונים. בראיון לרדיו סובודה האוקראיני ציינה ברינק כי "בכל הנוגע להכרזה על רוסיה כמדינה תומכת טרור, אנחנו בוחנים את הסוגיה, זה מצריך בדיקה מדוקדקת בהתאם לחוקים האמריקאיים. בינתיים, אנחנו רואים ברוסיה אחראית למעשיה ונמשיך לעשות את זה".

בכיר בממשל האמריקאי חשף: "איראן תחמש את רוסיה עבור המלחמה באוקראינה"

האזהרה הדרמטית של הבית הלבן: זהו המהלך הבא של רוסיה

השגרירה הדגישה כי רוסיה כבר נמצאת תחת סנקציות קשות וחסרות תקדים אף על פי שהיא עדיין לא מוגדרת מדינה תומכת טרור. מחלקת המדינה האמריקאית היא זו שמציגה את רשימת המדינות תומכות הטרור שעליהן מוטלות סנקציות שכוללות איסור על יצוא ומכירות של כלי נשק, הגבלות על יצוא של פריטים בעלי שימוש כפול אזרחי־צבאי, הגבלות פיננסיות ומניעת סיוע כלכלי. כיום נמנות עם הרשימה איראן, סוריה, קוריאה הצפונית וקובה.


בינתיים, יממה אחרי הפגיעה הרוסית בנמל אודסה, סיפק אתמול משרד ההגנה במוסקבה את גרסתו להתקפה וטען כי "טילים מדויקים ארוכי טווח שנורו מהים הרסו ספינת מלחמה אוקראינית במעגן ומחסן של טילי הרפון נגד ספינות שסופקו על ידי ארה"ב", וכי בנוסף נפגעו מתקנים לתיקון ספינות של הצי האוקראיני.


באוקראינה הכחישו את הטענות הרוסיות ואמרו כי ההתקפה פגעה בתשתיות אזרחיות בנמל והאשימו כי הרוסים מנסים לסכל את ההסכם לייצוא התבואה.

הנשיא וולודימיר זלנסקי כינה את ההתקפה "ברבריות בוטה". הוא אף הצהיר כי הכוחות האוקראיניים מתקדמים בהדרגה לתוך מחוז חרסון בדרום המדינה, שנמצא תחת כיבוש רוסי מאז הימים הראשונים של המלחמה. "הכובשים מנסים לבסס שם אחיזה. הכוחות האוקראיניים מתקדמים לתוך האזור צעד אחר צעד", אמר.


בשבת דיווח המודיעין הצבאי הבריטי כי התנהלו חילופי אש בין הצדדים לאורך נהר אינגולטס במחוז חרסון וציין כי "קווי האספקה של הכוחות הרוסיים ממערב לנהר נמצאים תחת סיכון גובר". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>