ברקע הפלישה לאוקראינה: משרד ההגנה הרוסי נערך לקיום תרגילים צבאיים במזרח המדינה החל מהחודש הבא, כך דיווחו סוכנויות הידיעות במדינה היום (שלישי). על פי הדיווח, צבאות של מדינות אחרות ישתתפו בתרגילים הרגילים. 

"דונייצק תחת אש": רוסיה מסתערת על מזרח אוקראינה
תכריע את המערכה? כך צפויה להשפיע המתנה שקיבל פוטין מאיראן על המלחמה באוקראינה

המלחמה באוקראינה (צילום: רויטרס)
המלחמה באוקראינה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, נמשכים הקרבות העזים על אדמת אוקראינה, כאשר גורמים אוקראינים מסרו כי רוסיה פתחה הלילה ב"מתקפת טילים מסיבית" על דרום המדינה, כולל פגיעה בתשתיות בנמל מיקולאיב בים השחור. 

מוסקבה טענה כי השמידה שמונה מחסני טילים ונשק במזרח המדינה. בתגובה לכך, שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב מסר כי הכוחות השמידו 50 מחסני תחמושת רוסים באמצעות מערכות טילי HIMARS שסופקו על ידי ארה"ב.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

רכב רוסי שננטש במהלך הקרבות באזור חרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Sofiia Gatilova TPX IMAGES OF THE DAY/File Photo)
רכב רוסי שננטש במהלך הקרבות באזור חרקוב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Sofiia Gatilova TPX IMAGES OF THE DAY/File Photo)

במקביל לכך, גרמניה העבירה שלוש מערכות לשיגור רקטות, חמישה תותחי נ"מ ושלושה תותחים מסוג הוביצר לידי אוקראינה. "אנחנו עומדים במילה שלנו", אמרה שרת ההגנה הגרמנית כריסטין למברכט.

גם בריטניה העבירה מסר אזהרה נוסף למוסקבה, והטילה סנקציות על אנשים וגופים נוספים בתגובה לפלישה לאוקראינה, כך אמר משרד החוץ הבריטי. בין הסנקציות המוטלות ניתן למנות את ויטלי חוצנקו ולדיסלב קוזנצוב, ראש הממשלה שנכפה על ידי רוסיה וסגן היו"ר הראשון של מה שמכונה הרפובליקות העממיות של דונייצק ולוהנסק, לפי הודעת משרד החוץ.