מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן נמשכת ככל הנראה גם בימים אלה, והביטוי הפומבי האחרון שלה הוא הודעת שירותי הביון במדינה על מעצר חמישה חברים ברשת ריגול אשר על פי החשד קשורה לישראל. ההודעה פורסמה בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית למחצה ILNA, ובה נטען כי העצורים הם מנהיג החולייה וארבעה מחבריה.

חשש באיראן: "התחושה היא שישראל הקימה בלב טהרן ארגון רחב היקף"
"סיכלנו וביצענו פעולות": בכיר איראני חושף את התגובה ל"מזימות הישראליות"
ברקע הטענה לתפיסת מרגלים: מהנדס טילים איראני נוסף נהרג והוכרז כ"שהיד"

זהותם ואזרחותם של העצורים טרם פורסמה, אך באיראן הדגישו כי החמישה קיבלו הכשרה לביצוע מבצעים חמושים, ופעולות חבלה שונות. "המוסד הישראלי העניק לחמשת חברי רשת הריגול שנעצרו באיראן מספר התחייבויות, כולל כספיות, במטרה לאסוף מידע על אזורים חשובים ברחבי המדינה", נטען עוד.

כזכור, בתקופה האחרונה נרשמו מספר מקרים בהם דווח בתקשורת האיראנית על מעצר רשת סוכנים ישראלים, בטענה כי "נשלחו לביצוע פעולות טרור",  כאשר המקרה האחרון התרחש במהלך סוף השבוע. לצד הדיווחים הללו, החל מחודש מאי נרשמו מספר מקרי מוות מסתוריים של בכירים במשמרות המהפכה ובכוח קודס או כאלו הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית.

בנט: "מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני" (צילום: ערוץ הכנסת)

הדבר עורר סערה וחששות רבים בטהרן, כאשר פוליטיקאי איראני בכיר אף טען בראיון שפורסם בעיתון "פיננשייל טיימס" כי "התחושה היא שישראל הקימה בטהרן ארגון רחב היקף ומנהלת בחופשיות את פעולותיה". הוא ציין גם כי "נראה שישראל מכוונת לפגוע בתדמית הביטחונית של איראן – במטרה לפגוע בתדמית של המשטר בעיני האזרחים האיראנים".