ברקע המתיחות הביטחונית עם חיזבאללה בגבול הצפון סביב המחלוקת את הגבול הימי ואסדת "כריש", ארה"ב העבירה הבוקר (שישי) מכתב מיוחד לאיחוד האירופי ובו בקשה להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור. זאת, בעקבות טיוטת הצעת חוק של הסנאט האמריקאי, המרחיבה את היקף הסנקציות נגד הזרוע הפוליטית של ארגון הטרור השיעי והמוסדות האזרחיים הפועלים תחתיה. 

הצעת החוק שהוגשה על ידי הנציג הרפובליקני ממישיגן, פיטר מאייר, מבקשת להרחיב את הסנקציות על הזרוע הפוליטית, כאשר בעבר הופעלו סנקציות אך ורק על הזרוע הצבאית של הארגון. במקביל, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שלח מסר לחברי הקונגרס, והדגיש את הצורך בהארכת מצב החירום בלבנון. כמו כן, ביידן הבהיר כי העברת הנשק מאיראן לחיזבאללה מערערת את ריבונותה של לבנון. 

במקביל, הנשיא האמריקאי תיאר את משלוחי הנשק של הרפובליקה האסלאמית כ"איום יוצא דופן נגד הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ של ארה"ב. יו"ר ועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים האמריקאי, מייקל מקול, הדגיש כי העברת המל"טים המתקדמים מאיראן לארגוני הטרור הפועלים תחתה בלבנון ובתימן, מערערים את המזרח התיכון ומחלישים את הביטחון הלאומי של ארה"ב. "עצירת המל"טים האיראנים תמנע את התפשטותם המסוכנת", הוסיף.

 יירוט כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)
יירוט כלי טיס של חיזבאללה שעשו דרכם לאסדת כריש (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר השבוע, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שלח מסר מאיים לעבר ישראל. בראיון שערך לרשת אל-מיאדין הלבנונית אמר מזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני-שיעי כי "כל שדות הגז של ישראל תחת איום הטילים שלנו - לא רק כריש. הספינה שתפיק גז מכריש היא ישראלית, גם אם הכתובת היא יוונית. אם ישראל תפיק גז מאסדת כריש בספטמבר ולבנון לא תקבל את זכותה, אנחנו הולכים לבעיות".

כמו כן, נסראללה טען "יש לנו כלי טיס בלתי מאוישים שיכולים להתחמק מהאויב. מספר כלי הטיס נכנסו לשטחי הגליל וחזרו בשנים האחרונות מבלי שהופלו. הכרחנו את ישראל לירות מהאוויר ומהים בתגובה למל"טים, אולם הם פספסו מל"ט שנפל לים. יש לנו מספיק יכולות ימיות הגנתיות והתקפיות כדי להשיג את ההרתעה הנדרשת ואת המטרות הרצויות".