המלחמה במזרח אירופה: הנשיא וולודימיר זלנסקי גינה הלילה (בין שישי לשבת) מתקפה רוסית על כלא שהרגה עשרות שבויי מלחמה אוקראינים בדונייצק הכבושה. בנאומו אמש, אמר הנשיא האוקראיני כי יותר מ-50 מתו בהתקפה על אולניבקה, וכינה זאת "פשע מלחמה רוסי, רצח המוני מכוון של שבויי מלחמה אוקראינים".

בקו החזית ובשדה הקרב: כך הנשים האוקראינית משיבות מלחמה לכוחות הרוסים

לאחר החתימה על ההסכם: ספינת תבואה ראשונה צפויה לצאת מאוקראינה

על פי זלנסקי, הלוחמים השבויים - שכללו גם את חברי גדוד אזוב, שהגנו על מפעל הפלדה אזובסטאל במריופול - היו צריכים להיות מוגנים בערבויות שהובטחו על ידי האו"ם והוועד הבינלאומי של הצלב האדום. ברוסיה התנערו מהאשמות, והאשימו את הכוחות האוקראינים באירוע. 

בתגובה, נמסר מהצלב האדום כי הוא ביקש גישה כדי לקבוע את בריאותם ומצבם של יושבי הכלא בזמן התקיפה. "העדיפות שלנו כרגע היא לוודא שהפצועים יקבלו טיפול מציל חיים ושגופותיהם של אלו שאיבדו את חייהם יטופלו בצורה מכובדת", נכתב בהצהרה.

תקיפות באודסה, אוקראינה (צילום: רויטרס)
תקיפות באודסה, אוקראינה (צילום: רויטרס)

לצד זאת, הרשויות שמונו על ידי מוסקבה בשטחים שנכבשו בדרום אוקראינה מתכננות לקיים משאל עם על הצטרפות לרוסיה בהמשך השנה, כך העריך המודיעין הבריטי.

"סביר להניח שהרשויות המקומיות מאלצות את האוכלוסייה לחשוף פרטים אישיים כדי ליצור רישומי הצבעה", ציינו בבריטניה. בשלב זה, רוסיה מסווגת את האזורים הכבושים הללו תחת "ממשל צבאי-אזרחי".

במקביל לכך, המודיעין הבריטי דיווח כי אוקראינה כנראה הדפה תקיפות רוסיות בקנה מידה קטן בקו החזית ליד דונייצק, באזור המזרחי של דונבאס. בעוד שבאזור חרסון, רוסיה ככל הנראה הקימה שני גשרי פונטונים ומערכת מעבורות כדי לפצות על גשרים שנפגעו בקרבת מקום לאחרונה.