בפעילות מבצעית של מסתערבי משמר הגבול של משטרת ישראל ולוחמי סיירת נחל בג'נין, נעצר מנהיג הג'יהאד האסלאמי בשומרון, בסאם א-סעדי. בהמשך, כוחות הביטחון המשיכו בפעילות המבצעית ועצרו שני חשודים נוספים שהועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי. על כך, ד"ר עידו זלקוביץ', ראש התכנית ללימודי המזרח התיכון באקדמית עמק יזרעאל, שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM

ד"ר זלקוביץ' סיפר על דמותו של א-סעדי: "א-סעדי נעצר הלילה כחלק משורה רחבה של מעצרים שבוצעו כנגד דמויות בכירות נוספות בג'יהאד. ללא ספק הוא הבכיר שבהם מדובר באדם שנחשב לאחת הדמויות המשפיעות בגדה ולא רק באזור ג'נין, בן 61 חלק מההנהגה הבכירה של הארגון, 15 שנים הוא בילה מאחורי סורג ובריח בכלא הישראלי, הוא דמות מוכרת למערכת הביטחון הישראלית". 

"הוא מהווה מקור השראה לצעירים בג'יהאד האיסלאמי ובארגונים נוספים. שני בניו נהרגו בעימותים עם כוחותינו בבשנת 2002 בחומת מגן, הוא נחשב לדמות שהקריבה, גם אישתו הייתה עצורה בכלא הישראלי, המשפחה באזור מחנה הפליטים ג'נין והכפרים מסביב, משפחה שקשרי הנישואים שלה מובילים בסופו של דבר לקשרים בארגונים נוספים. הוא קרוב משפחה של המחבל מהפיגוע בתל אביב, המשפחה הזו מגיעה למקומות רבים, דמות שבהחלט נחשבת למעודדת טרור", הוסיף.