המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת כבר למעלה מחמישה חודשים והסוף שלה, לדברי רבים, עדיין לא נראה באופק. הלחימה נמשכת גם בימים אלה בכל החזיתות המעורבות, ועל פי הדיווחים מספר ההרוגים והפצועים בקרב הצבא הרוסי גבוה, וממשיך לעלות כל העת. המצב מעורר דאגה רבה ברחבי העולם, והוביל למספר התבטאויות פסימיות במיוחד.

תספח את השטחים הכבושים? הצעד הבא של רוסיה בדרום אוקראינה
האזהרה הדרמטית של הבית הלבן: זהו המהלך הבא של רוסיה
נערכים לחזית נוספת? בצל הפלישה לאוקראינה - הצעד הבא של צבא רוסיה

אחד הדוברים, שהביע דאגה משמעותית מהמצב, הוא מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג שאמר היום (חמישי) כי "המצב המתחולל כעת באירופה הוא המסוכן ביותר מאז מלחמת העולם השנייה". הוא הוסיף: "אסור לאפשר לרוסיה לנצח במלחמה באוקראינה, האינטרס שלנו הוא למנוע מצב בו מדיניות אגרסיבית כזו מצליחה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפחות עשרה הרוגים ומאות פצועים במתקפת טילים רוסית על מרכז קניות באוקראינה (צילום: רויטרס)

סטולטנברג שיגר איום מפורש כלפי הנשיא הרוסי, ואמר: אם פוטין יחשוב לנקוט במהלך דומה כלפי מי ממדינות נאט"ו, כלל חברות הברית יגיבו". האיום משוגר לאחר שבעבר דווח כי מספר משכנותיה של רוסיה - "נמצאות על הכוונת שלה", דבר שהוביל לכך שהן נאלצו להתחיל להתכונן לתרחיש בו רוסיה פולשת לשטחן.

בתוך כך, המושל של חרסון עידכן אתמול כי אוקראינה הצליחה לכבוש מחדש 53 מושבים באזור דרום העיר, שנכבש ברובו על ידי רוסיה כבר בראשית המלחמה בפברואר השנה. הוא עידכן בטלוויזיה הלאומית: "נכון לעכשיו, 53 מושבים הוגדרו כ"משוחררים".