המתיחות בין טיוואן וסין ממשיכה לעורר דאגה בקרב גורמים רבים ברחבי העולם. התרגיל הצבאי הנרחב שהצבא הסיני מקיים היום (חמישי) באזורים המקיפים את טיוואן, עורר תגובות רבות, לצד התהייה: האם פניה של סין באמת למלחמה? העיתונאי אורן נהרי שוחח על הסוגייה עם
ליאת רון ואריה מיליניאק ב-103FM.

רוסיה גינתה את ביקור פלוסי בטאיוואן; סין: "ארה"ב משחקת באש"
"חזרה של תוכנית המלחמה": סין במסר מאיים נוסף לארצות הברית וטיוואן
ישראלי שחי בבירת טייוואן: "יש פאניקה, אבל במציאות אין שום דבר"

"עכשיו, השאלה היא מי יוצר את הבלגן ומה עושים איתו? הבלגן לא החל היום ולא ייפתר מחר אז יש פה בעיה אמיתית לכולם", הסביר בראשית דבריו, "המשמעות של טיוואן עבור סין - היא כמו של אוקראינה לפוטין, חבל מודלת שחייבים להחזיר הביתה, כאשר סין אומרת אם לא תחזרו הביתה בטוב תהיה פלישה בשנים הבאות". הוא ציין כי "ארצות הברית מגינה על טיוויאן, או לפחות מצהירה כך, יש פה משחק סכום אפס". 

בהמשך הוא התייחס לביקורה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בטיוואן, שעורר סערה רבה ומתיחות באזור. "שנים רבות שהיא נץ בנושא הסיני, היא באה לומר שהקונגרס האמריקני, לפחות היום, נותן גיבוי לטיוואן", הסביר נהרי, "סין משתגעת מזעם, איך היא נותנת את האשרור הזמני לטיוואן?". לדבריו, השיטה האמריקאית היא שרק לקונגרס יש את הסמכות להכריז מלחמה, אז יכול להיות שהם עושים פה שוטר טוב שוטר רע.

ננסי פלוסי בטיוואן, רויטרס

נהרי הדגיש כי "אפשר לבוא ולטעון שזה בדיוק הזמן להרתיע את סין, שנתנה גיבוי משמעותי לרוסיה. באה פלוסי ואומרת 'אל תחשבו לעשות את מה שיעשו פוטין כי נעמוד לצדה'". הוא סיכם: "אם טיוואן תותקף מחר, המשמעות היא רעב עולמי, כי מפעל בשטחה (TSMC) מייצר 95% מהשבבים המתקדמים בעולם, והם קריטיים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm