שיחות הגרעין לכינון הסכם גרעין חדש עם איראן הסתיימו היום (שני), בתום כארבעה ימים, עם הצגת הטויטה הסופית של האיחוד האירופי להסכם. הדיפלומטים שהשתתפו בשיחות עושים את דרכם בחזרה למדינותיהם, זאת על מנת להמשיך בדיונים פנימים על הטויטה וסעיפיה.

איראן: אם וושינגטון תתגמש, שיחות הגרעין בווינה יצליחו

"יצרו משבר במשא ומתן": נשיא איראן תוקף את המערב

דובר מטעם משרד החוץ של ארה"ב אמר כי "מבחינתנו, אנחנו מוכנים לסגור עסקה במהירות על בסיס ההצעה האירופית. איראן תמיד אומרת שהיא מוכנה לשקם את ההסכם, עכשיו תורה להוכיח את רצינותה". בכיר באיחוד האירופי אמר בתגובה כי "המו"מ נגמר. הכדור כעת נמצא במגרש של הבירות השונות, ונראה מה יקרה. אף אחד לא נשאר בווינה". 

מנגד, בכיר בממשל האיראני אמר כי "איראן לא נמצאת בשלב לדבר על סיום העסקה. נתנו את השיקולים המקדימים שלנו להצעות . טהרן תעביר את דעותיה ושיקוליה הנוספים לאחר דיונים מקיפים יותר בטהרן". מורדם יותר היום, שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, מסר כי הצלחתן של השיחות בין ארה"ב לאיראן תלויה בגמישותם של האמריקאים. עבדולהיאן פנה בנוסף ל"כלב השמירה" של האו"ם בתחום הגרעיני וקרא לפתור את הבעיות הטכניות שנשארו בנוגע לפעילות הגרעינית של איראן, ולהתרחק מנושאים פוליטיים שאינם פרודוקטיביים.

כזכור, שיחות עקיפות בין ארה"ב לאיראן החלו בווינה ביום חמישי האחרון, זאת על מנת לחדש את הסכם הגרעין משנת 2015 בין איראן למעצמות. המטרה, כפי שהייתה במשך חודשים, היא לשחזר את ההסכם שגרם לאיראן להגביל את "שאיפותיה הגרעיניות" בתמורה להקלה בסנקציות.