טמפרטורות קיצונית יכו באירופה, שוב: גל חום נוסף צפוי לפקוד את אנגליה, ואזהרת חום קיצוני למשך ארבעה ימים הוכרזה במדינה. האזהרה חלה על דרום ומרכז אנגליה, וכן על חלקים מווילס החל מליל החמישי הקרוב.

גל חום קיצוני באירופה (רויטרס)

מומחים מזהירים: גל החום הקיצוני באירופה - הגרוע ביותר זה למעלה מ-200 שנה
אירופה בוערת: גל חום קיצוני בבריטניה, שריפות ענק בספרד ובצרפת 


במהלך החודש הקודם, אנגליה חוותה את גל החום הקיצוני ביותר בתולדותיה, כאשר הטמפרטורה במקומות מסויימים עלו לראשונה בהיסטוריה אל מעל ל-40 מעלות. ההערכות במדינה מדברות על כך שגל החום הקרוב לא ישבור את שיאיו של זה הקודם, אך גם ממנו תושבי אנגליה לא צפויים לראות נחת, עם טמפרטורות שהם לא רגילים להתמודד עמן.

אין צל. בריטניה סובלת מגל חום קיצוני (צילום: רויטרס)
אין צל. בריטניה סובלת מגל חום קיצוני (צילום: רויטרס)

אזהרת החום מצביעה על כך שהוא עשוי להשפיע על בריאותם של אנשים פגיעים, כאשר רבים צפויים לסבול מכוויות שמש או מתשישות חום. על פי ההערכות, עקב החום הכבד צפויים עיכובים בנסיעה בכביש, ברכבת ובאוויר. מי שעוד צפויים להיפגע ממזג האוויר הקיצוני הם החקלאים, כאשר החשש העיקרי הוא שמי ההשקיה יאזלו.

חודש יולי האחרון היה היבש ביותר באנגליה מאז שנת 1935, בעוד שבאזורים מסויימים במדינה הוא אף היה היבש ביותר מאז תחילת הרישומים בשנת 1836. כעת, עקב גל החום הצפוי לפקוד את המדינה במהלך סוף השבוע הקרוב, הציבור נקרא להיזהר מפני איום השריפות, שיכולות להיווצר ביתר שאת בשל תנאי מזג האוויר. שירותי הכבאות במדינה קראו לציבור שלא להדליק מדורות, וכן להימנע משחרור זיקוקים.