סדרה של פיצוצים עזים התרחשו אחר הצהריים בבסיס של חיל האוויר הרוסי בחצי האי קרים הכבוש והנסיבות עדיין אינן ברורות - גורמים אוקראיניים טוענים כי הם פגעו בבסיס באמצעות טילים, בעוד שבמשרד ההגנה הרוסי טוענים כי מדובר בפיצוץ של תחמושת. 

מנהל סבא"א: חושש מאסון גרעיני באוקראינה
שובר שוויון? המהלך הדרמטי שארה"ב שוקלת להוציא לפועל נגד רוסיה
בכיר בממשל האמריקאי חשף: "איראן תחמש את רוסיה עבור המלחמה באוקראינה"

לפחות שישה פיצוצים פגעו בבסיס חיל האוויר סאקי ליד נובופדוריבקה בחוף המערבי של קרים, שבו שוכנים מטוסי קרב כדוגמת סוחוי-30 וסוחוי-33, ונמסר על לפחות חמישה פצועים. בצילומים מהאזור נראתה פטריית עשן גדולה עולה מכיוון האזור ותיירים רוסים שבילו בחוף מיהרו לברוח.

הרשויות בקרים מיהרו לסגור את האזור ודיווחו כי חמישה בני אדם נפצעו, בהם ילד. משרד ההגנה במוסקבה מסר לכלי התקשורת הרוסיים כי מדובר ב"פיצוץ של מספר מחסנים של תחמושת אווירית" וכי לא מדובר בהתקפה חיצונית והוסיף שלא היו פציעות כלל ולא נגרם נזק לכלי הטיס.

אולם גורמים באוקראינה טענו כי הם אחראים לפיצוצים, טענה שאם תוכח כנכונה תעיד על הפגיעה המרוחקת ביותר עד כה מקו החזית ועל שיפור דרמטי ביכולות ההתקפה של הצבא האוקראיני. "זה בסיס אווירי שממנו ממריאים באופן קבוע מטוסים להתקפות נגד כוחותינו בזירה הדרומית", אמר גורם אוקראיני אלמוני לניו יורק טיימס. הוא לא ציין את סוג הנשק שבו נעשה שימוש, אולם אמר כי מדובר "במתקן שמיוצר באופן בלעדי באוקראינה". 

ממשרד ההגנה האוקראיני נמסר בהודעה רשמית כי "אנחנו לא יכולים לקבוע את סיבת השריפה, אבל מזכירים שוב את תקנות בטיחות האש ואת האיסור על עישון במקומות בלתי מוגדרים". "השריפה יכולה לשמש מדינה טרוריסטית במלחמת מידע", נאמר בהודעה. "אנחנו לא פוסלים את האפשרות שהכובשים ימצאו 'בטעות' מאפיינים של 'כרטיס ביקור' או אפילו 'די-אן-איי'. שימו לב שבגדי כותנה הם מאד היגייניים".