היחסים הדיפלומטיים בין רוסיה וישראל הפכו מתוחים יותר ויותר מאז פלישתה של הראשונה לאוקראינה לפני כחצי שנה. אם בתחילת המלחמה, ישראל נמנעה מלתקוף את רוסיה, בשלב מסוים נרשם מהפך בגישה הישראלית, שהחלה בהדרגה למתוח ביקורת על מוסקבה. אחד האירועים שהוביל לשינוי בגישה הוא הטבח בעיר בוצ'ה.

לפיד גינה את הטבח בבוצ'ה: "פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע מלחמה"
רוסיה דוחה את הטענות על טבח בבוצ'ה: "התמונות בוימו עבור המערב"
תמונות הלוויין מפריכות את טענות הקרמלין: רוסיה ביצעה טבח בבוצ'ה

שגרירות רוסיה בקהיר תקפה היום (רביעי) את ראש הממשלה יאיר לפיד, כאשר שיתפה ציוץ שפרסם בנושא לפני מספר חודשים. מדובר במתקפה שהטיח בממשל הרוסי, לאחר הטבח שביצע צבאם באוקראינה באפריל האחרון. 

בחשבון הטוויטר הרשמי של השגרירות נכתב: "השוו בין השקר של לפיד בעניין אוקראינה, וניסיונו להטיל אחריות על רוסיה בעניין מותם של אנשים בבוצ'ה, שמי שרצח אותם באכזריות הם הנאצים האוקראינים - לבין קריאתו להפציץ בעזה. האין מדובר במוסר כפול והתעלמות וזלזול בחיי הפלסטינים?", נכתב בחשבון הטוויטר של השגרירות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

גופות שנמצאו בעיר בוצ'ה (צילום: רויטרס)

כזכור, האירוע הקשה התרחש בתחילת חודש אפריל, כאשר משרד ההגנה באוקראינה דיווח על מראות קשים בעיר בוצ'ה, פרבר של הבירה קייב, ובהם תמונות של גופות המפוזרות בכל רחבי העיר. התובעת הכללית באוקראינה, אירינה ונדיקטובה החוקרת חשד לפשעי מלחמה במדינה, הודיעה כי על מציאת למעלה מ-400 גופות, גופות כאשר כ-140 מהן הועברו לבדיקה. 

בראיון לרשת CBS אמר אז נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי כי רוסיה מבצעת רצח עם במדינתו. "זהו טיהור של האומה כולה ואנשיה", אמר הנשיא, "אנו אזרחי אוקראינה ואיננו רוצים להיות כפופים לרוסיה, זו הסיבה בגינה אנו מושמדים". רוסיה, שהתבקשה לתת תגובתה לאור התמונות הקשות שפורסמו, הכחישה את האשמותיה של אוקראינה בדבר רצח האזרחים בבושה. משרד ההגנה הרוסי הוציא הודעה רשמית בה טען כי התמונות שהופצו בהן רואים גופות שכובות ברחובות, "הן פרובוקציה נוספת" וציין כי הכוחות הרוסים עזבו את העיר ב-30 במרץ.